Syndrom vyhoření můžeme definovat jako ztrátu motivace (nejčastěji v zaměstnání) způsobenou pocitem bezmocnosti. Tento fenomén je pozorován u lidí, kteří jsou ve svém zaměstnání často vystaveni stresu, který pochází z četných a namáhavých kontaktů s velkým množstvím lidí, a z vysokých nároků na jejich práci ze strany nadřízených i společnosti. Právě povolání učitele patří z tohoto pohledu mezi nejrizikovější.
Anotace v angličtině
We can describe burnout as loss of motivation (especially in the occupation), which is evoked by the feel of ineffectiveness. This phenomenon is observed by people who are in their jobs often subjected stress which originate from many contacts with quantity of clients and requirements in their job at the hands of superiors and society. The profession of teacher ranks in this regard among the riskiest ones.
Syndrom vyhoření můžeme definovat jako ztrátu motivace (nejčastěji v zaměstnání) způsobenou pocitem bezmocnosti. Tento fenomén je pozorován u lidí, kteří jsou ve svém zaměstnání často vystaveni stresu, který pochází z četných a namáhavých kontaktů s velkým množstvím lidí, a z vysokých nároků na jejich práci ze strany nadřízených i společnosti. Právě povolání učitele patří z tohoto pohledu mezi nejrizikovější.
Anotace v angličtině
We can describe burnout as loss of motivation (especially in the occupation), which is evoked by the feel of ineffectiveness. This phenomenon is observed by people who are in their jobs often subjected stress which originate from many contacts with quantity of clients and requirements in their job at the hands of superiors and society. The profession of teacher ranks in this regard among the riskiest ones.