Cílem práce je poukázat na problematiku edukace osob s autismem v závislosti na charakteru postižení, využití speciální intervence a na čase s ohledem na edukaci v zařízení Effeta. Proces edukace, který je do značné míry ovlivněn charakterem postižení, závisí především na nalezení adekvátního individuálního přístupu tzn. přizpůsobení prostředí a způsobu komunikace.
Anotace v angličtině
The paper aims at the education of people who suffer from autism regarding the nature of handicap, the use of special intervention and the time in relation to the education in the Effeta Centre. The education itself, which is significantly affected by the nature of handicap, depends especially on the finding of an adequate individual approach, i.e., adaptation of the environment and a way of communication.
Klíčová slova
Edukace, autismus, pervazivní vývojová porucha, diagnostika, komunikace, sociální interakce, speciální intervence, strukturované učení, zařízení Effeta.
Klíčová slova v angličtině
Education, autism, pervasive developmental defect, diagnostics, communication, social interaction, special intervention, structured studying, the Effeta Centre.
Rozsah průvodní práce
90 s., 5 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je poukázat na problematiku edukace osob s autismem v závislosti na charakteru postižení, využití speciální intervence a na čase s ohledem na edukaci v zařízení Effeta. Proces edukace, který je do značné míry ovlivněn charakterem postižení, závisí především na nalezení adekvátního individuálního přístupu tzn. přizpůsobení prostředí a způsobu komunikace.
Anotace v angličtině
The paper aims at the education of people who suffer from autism regarding the nature of handicap, the use of special intervention and the time in relation to the education in the Effeta Centre. The education itself, which is significantly affected by the nature of handicap, depends especially on the finding of an adequate individual approach, i.e., adaptation of the environment and a way of communication.
Klíčová slova
Edukace, autismus, pervazivní vývojová porucha, diagnostika, komunikace, sociální interakce, speciální intervence, strukturované učení, zařízení Effeta.
Klíčová slova v angličtině
Education, autism, pervasive developmental defect, diagnostics, communication, social interaction, special intervention, structured studying, the Effeta Centre.