Bakalářská práce ?Studijní motivace u studentů distančního studia? si klade za cíl zjistit prostřednictvím dotazníkového šetření, co studenty motivuje k tomu, aby studovali v distanční (kombinované) formě studia. Drobné sociologické šetření je zaměřeno na studenty studující Universitu Tomáše Bati -Institut mezioborových studií v Brně distanční formou. Teoretická část práce vysvětluje důležité pojmy a přibližuje teoretické přístupy.V empirické části jsou (zjišťovány) motivy ke studiu studentů ve zkoumaném vzorku (skupině). Získané údaje pomohou odkrýt důvody pro které se studenti rozhodli studovat. Popřípadě z jakého důvodu využívají pro své vzdělávání právě formu distančního (kombinovaného) studia.
Anotace v angličtině
This bachelor Thesis is called ?The study motivation for students of distance learning?. It is targeting to get information on student´s motivation taking part in the distance form of study. As the method in this task is chosen the method of inquiry. The small sociological investigation targets the students at the Thomas Bata Institute of Interdisciplinary Studies. The theoretical part of this Thesis explains important notions and describes principles of the theoretical approach, inclusive the needed models. In the empirical part, importance of motivation is analysed, inclusive student´s content as well. The collected data are helpful in revealing the reasons which led the students to start their studies at all, eventually, what was the reason that have brought the sudents to their decision to start their studies in such a distance form.
Klíčová slova
motivace, studijní motivace, studenti, studijní výkon, teorie motivace, stimulace, sebemotivace.
Klíčová slova v angličtině
motivation, study motivation, students, study performance, motivation theory, stimulation, self-motivation.
Rozsah průvodní práce
42 s., 1 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Studijní motivace u studentů distančního studia? si klade za cíl zjistit prostřednictvím dotazníkového šetření, co studenty motivuje k tomu, aby studovali v distanční (kombinované) formě studia. Drobné sociologické šetření je zaměřeno na studenty studující Universitu Tomáše Bati -Institut mezioborových studií v Brně distanční formou. Teoretická část práce vysvětluje důležité pojmy a přibližuje teoretické přístupy.V empirické části jsou (zjišťovány) motivy ke studiu studentů ve zkoumaném vzorku (skupině). Získané údaje pomohou odkrýt důvody pro které se studenti rozhodli studovat. Popřípadě z jakého důvodu využívají pro své vzdělávání právě formu distančního (kombinovaného) studia.
Anotace v angličtině
This bachelor Thesis is called ?The study motivation for students of distance learning?. It is targeting to get information on student´s motivation taking part in the distance form of study. As the method in this task is chosen the method of inquiry. The small sociological investigation targets the students at the Thomas Bata Institute of Interdisciplinary Studies. The theoretical part of this Thesis explains important notions and describes principles of the theoretical approach, inclusive the needed models. In the empirical part, importance of motivation is analysed, inclusive student´s content as well. The collected data are helpful in revealing the reasons which led the students to start their studies at all, eventually, what was the reason that have brought the sudents to their decision to start their studies in such a distance form.
Klíčová slova
motivace, studijní motivace, studenti, studijní výkon, teorie motivace, stimulace, sebemotivace.
Klíčová slova v angličtině
motivation, study motivation, students, study performance, motivation theory, stimulation, self-motivation.