Obsahem práce je problematika sebepojetí žáků s důrazem na funkci rodiny a školy. Práce vyhodnocuje vlivu rozpadu rodiny na utváření sebenáhledu dětí, který jsem provedl formou dotazníkového šetření u respondentů dětí ve věku 9 až 14 roků a u dospělé populace ve svém zaměstnání. Zda prostředí představující školu a rodinu, posouvá toto hodnocení sebepojetí žáků pozitivním směrem, anebo je tím co tento vývoj omezuje.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the issue of self-concept of pupils stressing the function of family and school. The thesis evaluates the influence of family degradation on forming self-reflection of children. This assessment has been conducted using the method of a questionnaire survey aimed at respondents - children at the age of 9 to 14 years and adult population, represented by my colleagues at work. The key question was whether the environment represented by school and family influences the level of self-reflection of pupils positively or represents one of the limits to its development.
Personality, Self-Reflection, Family, Development Stages, Divorce, Parenthood, School.
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem práce je problematika sebepojetí žáků s důrazem na funkci rodiny a školy. Práce vyhodnocuje vlivu rozpadu rodiny na utváření sebenáhledu dětí, který jsem provedl formou dotazníkového šetření u respondentů dětí ve věku 9 až 14 roků a u dospělé populace ve svém zaměstnání. Zda prostředí představující školu a rodinu, posouvá toto hodnocení sebepojetí žáků pozitivním směrem, anebo je tím co tento vývoj omezuje.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the issue of self-concept of pupils stressing the function of family and school. The thesis evaluates the influence of family degradation on forming self-reflection of children. This assessment has been conducted using the method of a questionnaire survey aimed at respondents - children at the age of 9 to 14 years and adult population, represented by my colleagues at work. The key question was whether the environment represented by school and family influences the level of self-reflection of pupils positively or represents one of the limits to its development.