Práce nabízí srovnání projevů šikany ve dvou pražských základních školách, které se od sebe liší nejen lokalitou, ale zejména svým charakterem. V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky předních odborníků na problematiku šikany tak, aby poskytly ucelený obraz o tomto sociálně patologickém jevu, který je prorostlý napříč celou společností a téměř všemi věkovými kategoriemi.
V praktické části práce srovnává četnosti okolností šikany na uvedených školách a výsledky z kvantitativního výzkumu, který byl použit, shrnuje v závěru, a to včetně doporučení.
Anotace v angličtině
This work provides a comparison of two expressions of bullying in primary schools in Prague, which differ not only location, but in their nature. In the theoretical part of the work summarizes the knowledge of leading experts on the issue of bullying in order to provide a comprehensive picture of the socio-pathological phenomenon, which is streaky throughout the society and almost all age categories.
In the practical part of work circumstances, it compares the frequency of bullying at school and referred to the results of quantitative research that has been used, summarized in the conclusion, including recommendations.
Práce nabízí srovnání projevů šikany ve dvou pražských základních školách, které se od sebe liší nejen lokalitou, ale zejména svým charakterem. V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky předních odborníků na problematiku šikany tak, aby poskytly ucelený obraz o tomto sociálně patologickém jevu, který je prorostlý napříč celou společností a téměř všemi věkovými kategoriemi.
V praktické části práce srovnává četnosti okolností šikany na uvedených školách a výsledky z kvantitativního výzkumu, který byl použit, shrnuje v závěru, a to včetně doporučení.
Anotace v angličtině
This work provides a comparison of two expressions of bullying in primary schools in Prague, which differ not only location, but in their nature. In the theoretical part of the work summarizes the knowledge of leading experts on the issue of bullying in order to provide a comprehensive picture of the socio-pathological phenomenon, which is streaky throughout the society and almost all age categories.
In the practical part of work circumstances, it compares the frequency of bullying at school and referred to the results of quantitative research that has been used, summarized in the conclusion, including recommendations.