Bakalářská práce je zaměřena do oblasti školní prevence. Nezabývá se příčinami patologického chování či objektem preventivního působení vychovatelů (dítě, žák), ale v této oblasti se orientuje na subjekt, tj. na učitele a školního metodika prevence. Úvodní část práce se věnuje resortu školství, současné škole a jejím pedagogickým pracovníkům. Poté přechází k samotné osobě školního metodika prevence, charakterizuje jeho funkce, činnosti a všechny skutečnosti vztahující se k jeho profesi na základní škole v rámci sociálně patologických jevů.
Anotace v angličtině
Bachelor work is concentrated on the field of school prevention. It does not take an interest in cause of pathological behaviour or educators´ prevention activities (child, pupil) but it directs the attention to teachers and school prevention methodologist. The introduction is devoted to the department of educational system, present school and its pedagogical. Than it passes to the school prevention methodologist itself, characterizes his/her activities and all facts related ti his/her profession at elementary school in province of social-pathological phenomenons. Social pedagogy, elementary school, trachet, prevention of social-pathological phenomenons, prevention programme, school prevetion strategy.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, základní škola, učitel, pedagog, školní metodik prevence, prevence sociálně patologických jevů, preventivní program, školní preventivní strategie.
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, elementary school, teacher, prevention of social-pathological phenomenons, prevention programme, school prevention strategy.
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena do oblasti školní prevence. Nezabývá se příčinami patologického chování či objektem preventivního působení vychovatelů (dítě, žák), ale v této oblasti se orientuje na subjekt, tj. na učitele a školního metodika prevence. Úvodní část práce se věnuje resortu školství, současné škole a jejím pedagogickým pracovníkům. Poté přechází k samotné osobě školního metodika prevence, charakterizuje jeho funkce, činnosti a všechny skutečnosti vztahující se k jeho profesi na základní škole v rámci sociálně patologických jevů.
Anotace v angličtině
Bachelor work is concentrated on the field of school prevention. It does not take an interest in cause of pathological behaviour or educators´ prevention activities (child, pupil) but it directs the attention to teachers and school prevention methodologist. The introduction is devoted to the department of educational system, present school and its pedagogical. Than it passes to the school prevention methodologist itself, characterizes his/her activities and all facts related ti his/her profession at elementary school in province of social-pathological phenomenons. Social pedagogy, elementary school, trachet, prevention of social-pathological phenomenons, prevention programme, school prevetion strategy.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, základní škola, učitel, pedagog, školní metodik prevence, prevence sociálně patologických jevů, preventivní program, školní preventivní strategie.
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, elementary school, teacher, prevention of social-pathological phenomenons, prevention programme, school prevention strategy.