Cílem této práce je poukázat na velký význam zájmové činnosti, která čerpá z kulturního dědictví našeho národa a je ve prospěch celkového formování dětí a mládeže. Vysvětlit, co je kulturní odkaz nebo kulturní dědictví našeho lidu, co se pod tímto výrazem skrývá a jak je možné využít tento obrovský potenciál k výchově a pozitivnímu působení na osobnost dítěte. Snahou je rovněž prokázat, že dětské folklorní kolektivy jsou již po několik desetiletí bohatou základnou, ze které nejenže vycházejí různorodé a inspirativní způsoby prezentace folkloru, ale díky níž řada folklorních žánrů nadále žije i ve svých primárních (původních) funkcích.
Lidové umění je jedním z druhů ušlechtilých zájmů, které spojuje do jednoho celku pohybově-hravý, hudebně-poetický, slovesný a výtvarný projev. Obsahuje generacemi ověřenou moudrost a zejména v současné době z něj můžeme čerpat poučení, krásu a mravní sílu.
Anotace v angličtině
Aim of this work is to point out the great importance of a spare-time activity that draws from our nation’s cultural heritage and that is a great benefit for overall forming children and youth. To explain what the cultural legacy is or what the cultural heritage of our nation means, what this expression covers and how this huge potential for education and positive effect on personality of a child might be used. Another aspiration is also to demonstrate that children folklore groups have been an abundant basis for several decades, from which not only the diverse and inspiring ways of presentation of folklore come out from, but also (thanks to it) many folk genres still exist also in their own primary (original) functions.
Folk art is one of kinds of noble interests that connect motoric and playful, musical and poetic, verbal and creative expression into one entity. It embraces a wisdom verified by generations and, especially in these days; we may draw enlightenment, beauty and fortitude from it.
Klíčová slova
Kulturní odkaz minulosti, lidové umění, kultura, kulturní dědictví, tradice a zvyky, folklor, folklorismus, estetika, dětská hra, folklorní soubor.
Klíčová slova v angličtině
Cultural legacy from the past, folk art, culture, cultural heritage, traditions and habits, folklore, folklorism, aesthetics, children’s game (play), folklore ensemble.
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je poukázat na velký význam zájmové činnosti, která čerpá z kulturního dědictví našeho národa a je ve prospěch celkového formování dětí a mládeže. Vysvětlit, co je kulturní odkaz nebo kulturní dědictví našeho lidu, co se pod tímto výrazem skrývá a jak je možné využít tento obrovský potenciál k výchově a pozitivnímu působení na osobnost dítěte. Snahou je rovněž prokázat, že dětské folklorní kolektivy jsou již po několik desetiletí bohatou základnou, ze které nejenže vycházejí různorodé a inspirativní způsoby prezentace folkloru, ale díky níž řada folklorních žánrů nadále žije i ve svých primárních (původních) funkcích.
Lidové umění je jedním z druhů ušlechtilých zájmů, které spojuje do jednoho celku pohybově-hravý, hudebně-poetický, slovesný a výtvarný projev. Obsahuje generacemi ověřenou moudrost a zejména v současné době z něj můžeme čerpat poučení, krásu a mravní sílu.
Anotace v angličtině
Aim of this work is to point out the great importance of a spare-time activity that draws from our nation’s cultural heritage and that is a great benefit for overall forming children and youth. To explain what the cultural legacy is or what the cultural heritage of our nation means, what this expression covers and how this huge potential for education and positive effect on personality of a child might be used. Another aspiration is also to demonstrate that children folklore groups have been an abundant basis for several decades, from which not only the diverse and inspiring ways of presentation of folklore come out from, but also (thanks to it) many folk genres still exist also in their own primary (original) functions.
Folk art is one of kinds of noble interests that connect motoric and playful, musical and poetic, verbal and creative expression into one entity. It embraces a wisdom verified by generations and, especially in these days; we may draw enlightenment, beauty and fortitude from it.
Klíčová slova
Kulturní odkaz minulosti, lidové umění, kultura, kulturní dědictví, tradice a zvyky, folklor, folklorismus, estetika, dětská hra, folklorní soubor.
Klíčová slova v angličtině
Cultural legacy from the past, folk art, culture, cultural heritage, traditions and habits, folklore, folklorism, aesthetics, children’s game (play), folklore ensemble.