Cílem diplomové práce je podat přehled o společensko - formativních aspektech ekologické výchovy a o souvislostech ekologické výchovy s působností sociální pedagogiky.
Pomocí výzkumného šetření porovnává vliv rodiny, sociálního okolí, volnočasových aktivit, školy a médií na utváření ekologicky příznivých postojů studentů středních škol. Jako rozhodující se ukázal vliv rodiny, úspěšnost školní ekologické výchovy se ukázala záviset na působení dalších formativních faktorů a vliv médií se ukázal jako nevýrazný.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on socialy - formative aspects of environmental education, and on relationship among environmental education and social pedagogy.
By the use of questionnaries it compares the influence of family, social relationships, free time activities, school and media. As the most important it has shown the influence of family, the efectivity of the school environmental education has shown to depend on other formative influences and the influence of media has shown as non important.
Klíčová slova
Sociální aspekty výchovy, sociální pedagogika, ekologie ve společnosti, udržitelný rozvoj, životní prostředí.
Klíčová slova v angličtině
Social aspects of education, social pedagogy, ekology in society, sustainable development, environment.
Rozsah průvodní práce
99 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je podat přehled o společensko - formativních aspektech ekologické výchovy a o souvislostech ekologické výchovy s působností sociální pedagogiky.
Pomocí výzkumného šetření porovnává vliv rodiny, sociálního okolí, volnočasových aktivit, školy a médií na utváření ekologicky příznivých postojů studentů středních škol. Jako rozhodující se ukázal vliv rodiny, úspěšnost školní ekologické výchovy se ukázala záviset na působení dalších formativních faktorů a vliv médií se ukázal jako nevýrazný.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on socialy - formative aspects of environmental education, and on relationship among environmental education and social pedagogy.
By the use of questionnaries it compares the influence of family, social relationships, free time activities, school and media. As the most important it has shown the influence of family, the efectivity of the school environmental education has shown to depend on other formative influences and the influence of media has shown as non important.
Klíčová slova
Sociální aspekty výchovy, sociální pedagogika, ekologie ve společnosti, udržitelný rozvoj, životní prostředí.
Klíčová slova v angličtině
Social aspects of education, social pedagogy, ekology in society, sustainable development, environment.