Moje práce nabízí zpracovaný přehled teorie mravní výchovy se zaměřením na školní prostředí a prevenci poruch chování. V teoretické části je strukturovaný přehled poznatků o mravní výchově, poruchách chování a mravní výchově ve školním prostředí jako prevenci poruch chování. Praktická část uvádí kvalitativní výzkum postojů pedagogů k mravní výchově ve školním prostředí. Závěr shrnuje výsledky výzkumu.
Práce vyznívá pozitivně pro pedagogy, kteří působí jako významní činitelé mravní výchovy. Naopak jako negativní vidí nedostatek kvalitní literatury o mravní výchově a minimální možnosti vzdělávání pedagogů v oblasti mravní výchovy.
Anotace v angličtině
My work offers processed survey theory moral upbringing with a view to school environment and prevention bebehavioral disturbance. In theoretic parts is structured survey piece of knowledge about moral upbringing, bebehavioral disturbance and moral upbringing in school environment as a precaution bebehavioral disturbance. Practical part features qualitative research postures pedagogues to moral upbringing in school environment. Close summarises record research.
Work purport positively for pedagoguesthat the act as significant agents moral upbringing. On the contrary like negative sees poverty of high - quality literature about moral upbringing and minimum possibilities education pedagogues in the area moral upbringing.
Klíčová slova
mravní výchova, poruchy chování, prevence, školní prostředí, výchovné instituce
Klíčová slova v angličtině
moral upbringing, bebehavioral disturbance, prevention, school environment, allowance institution
Rozsah průvodní práce
130 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Moje práce nabízí zpracovaný přehled teorie mravní výchovy se zaměřením na školní prostředí a prevenci poruch chování. V teoretické části je strukturovaný přehled poznatků o mravní výchově, poruchách chování a mravní výchově ve školním prostředí jako prevenci poruch chování. Praktická část uvádí kvalitativní výzkum postojů pedagogů k mravní výchově ve školním prostředí. Závěr shrnuje výsledky výzkumu.
Práce vyznívá pozitivně pro pedagogy, kteří působí jako významní činitelé mravní výchovy. Naopak jako negativní vidí nedostatek kvalitní literatury o mravní výchově a minimální možnosti vzdělávání pedagogů v oblasti mravní výchovy.
Anotace v angličtině
My work offers processed survey theory moral upbringing with a view to school environment and prevention bebehavioral disturbance. In theoretic parts is structured survey piece of knowledge about moral upbringing, bebehavioral disturbance and moral upbringing in school environment as a precaution bebehavioral disturbance. Practical part features qualitative research postures pedagogues to moral upbringing in school environment. Close summarises record research.
Work purport positively for pedagoguesthat the act as significant agents moral upbringing. On the contrary like negative sees poverty of high - quality literature about moral upbringing and minimum possibilities education pedagogues in the area moral upbringing.
Klíčová slova
mravní výchova, poruchy chování, prevence, školní prostředí, výchovné instituce
Klíčová slova v angličtině
moral upbringing, bebehavioral disturbance, prevention, school environment, allowance institution