Cílem diplomové práce je v teoretické části popsat jednotlivé druhy a systémy vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky zaměřené na specifické potřeby, které jejich profese vyžaduje. Je zde uveden podrobný popis, rozdělení a obsah jednotlivých forem profesního i mimoprofesního vzdělávání zajišťovaného Vězeňskou službou ČR, včetně činností Institutu vzdělávání VS.
V praktické části je zpracován výzkum zaměřený na zjišťování postojů a zájmu zaměstnanců Vězeňské služby o profesní vzdělávání i vzdělávání obecně.
Anotace v angličtině
The objective of this work, in theoretical part, is to describe separate sorts and systems of Prison Service CR employees´s education focused on specific needs, which their career requires. Detailed description is mentioned here, differention and contents of single professional and out-of professional education forms ensured by Prison Service CR, activities of Educational Institute of Prison Service included.
The research focused on investigation among Prison Service CR employees in connection to their interests and attitudes towards professional education in generall is described in practical part of this work.
Cílem diplomové práce je v teoretické části popsat jednotlivé druhy a systémy vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky zaměřené na specifické potřeby, které jejich profese vyžaduje. Je zde uveden podrobný popis, rozdělení a obsah jednotlivých forem profesního i mimoprofesního vzdělávání zajišťovaného Vězeňskou službou ČR, včetně činností Institutu vzdělávání VS.
V praktické části je zpracován výzkum zaměřený na zjišťování postojů a zájmu zaměstnanců Vězeňské služby o profesní vzdělávání i vzdělávání obecně.
Anotace v angličtině
The objective of this work, in theoretical part, is to describe separate sorts and systems of Prison Service CR employees´s education focused on specific needs, which their career requires. Detailed description is mentioned here, differention and contents of single professional and out-of professional education forms ensured by Prison Service CR, activities of Educational Institute of Prison Service included.
The research focused on investigation among Prison Service CR employees in connection to their interests and attitudes towards professional education in generall is described in practical part of this work.