Diplomová práce pojednává o způsobu komunikace, využívání jednotlivých druhů komunikace v závislosti na prostředí školní třídy.
Jsou zde popsány jednotlivé způsoby komunikace a v aplikační části, která je založena na pozorování komunikativních situací v různých výukových předmětech je zhodnocen způsob komunikace a jakým prostředím je ovlivněna.
Autorka také uvádí možnosti jak vhodně využít pomůcky a netradiční uspořádání třídy pro snadnější způsob komunikace.
Anotace v angličtině
Diploma work deals with the way of communication, using particular kinds of communication in dependence on the milieu of school class.
The particular ways of communication are described here. In the application part which is founded on the observation of communication situations in different school subjects is evaluated the way of communication and how it is influenced by the milieu.
The author brings also the possibilities how to use aids and nontraditional spacing out off the classroom for a better way of communication.
Klíčová slova
Komunikace verbální, komunikace nonverbální, prostředí, uspořádání třídy, sdělovatel, příjemce, klima, atmosféra, pedagogická interakce, proxemika.
Klíčová slova v angličtině
Verbal communication, nonverbal communication, milieu, spacing out of the classroom, communicator, recipient, climate, atmosphere, pedagogical interaction, proximity.
Rozsah průvodní práce
81 s., 1 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o způsobu komunikace, využívání jednotlivých druhů komunikace v závislosti na prostředí školní třídy.
Jsou zde popsány jednotlivé způsoby komunikace a v aplikační části, která je založena na pozorování komunikativních situací v různých výukových předmětech je zhodnocen způsob komunikace a jakým prostředím je ovlivněna.
Autorka také uvádí možnosti jak vhodně využít pomůcky a netradiční uspořádání třídy pro snadnější způsob komunikace.
Anotace v angličtině
Diploma work deals with the way of communication, using particular kinds of communication in dependence on the milieu of school class.
The particular ways of communication are described here. In the application part which is founded on the observation of communication situations in different school subjects is evaluated the way of communication and how it is influenced by the milieu.
The author brings also the possibilities how to use aids and nontraditional spacing out off the classroom for a better way of communication.
Klíčová slova
Komunikace verbální, komunikace nonverbální, prostředí, uspořádání třídy, sdělovatel, příjemce, klima, atmosféra, pedagogická interakce, proxemika.
Klíčová slova v angličtině
Verbal communication, nonverbal communication, milieu, spacing out of the classroom, communicator, recipient, climate, atmosphere, pedagogical interaction, proximity.