Tato práce se zabývá vztahem učitel - student v prostředí střední školy. Věnuje se zvláštnostem aktérů středoškolského výchovně-vzdělávacího procesu, specifikům a problémům tohoto procesu z pohledu sociální pedagogiky. Pokouší se pojmenovat faktory ovlivňující vztah učitel - student a zároveň se snaží nastínit možnosti utváření tohoto vztahu. V ne poslední řadě se zamýšlý nad tím, jak je výuka ovlivněna pedagogickým vztahem.
Anotace v angličtině
This work deals with relation between teacher and student in the background of secondary school. Devotes to pecularities of acters in secondary educational process, specifics and problems with this process in the view of social pedagogy. It is trying to describe factors which influence the relation between teacher and student and at the same time outline possibilities how to create this relation. But not in the last line is thinking about how the education is influenced by pedagogical relation.
Klíčová slova
Adolescence, důvěra, emoce, empatie, interakce, komunikace, konflikt, konformita, motivace, osobnost, postoj, respekt, rodina, sociální dovednosti, sociální inteligence, sociální role, sociální skupina, sociální status, student, styl výchovy, sympatie, škola, učitel, vzdělávací proces, vztah.
Klíčová slova v angličtině
Adolescence, trust, emotion, empathy, interaction, communication, conflict, konformity, motivation, personality, attitude, respect, family, social skills, social inteligence, social role, social group, social status, student, educational style, sympathy, school, teacher, educational process, relation.
Rozsah průvodní práce
40 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá vztahem učitel - student v prostředí střední školy. Věnuje se zvláštnostem aktérů středoškolského výchovně-vzdělávacího procesu, specifikům a problémům tohoto procesu z pohledu sociální pedagogiky. Pokouší se pojmenovat faktory ovlivňující vztah učitel - student a zároveň se snaží nastínit možnosti utváření tohoto vztahu. V ne poslední řadě se zamýšlý nad tím, jak je výuka ovlivněna pedagogickým vztahem.
Anotace v angličtině
This work deals with relation between teacher and student in the background of secondary school. Devotes to pecularities of acters in secondary educational process, specifics and problems with this process in the view of social pedagogy. It is trying to describe factors which influence the relation between teacher and student and at the same time outline possibilities how to create this relation. But not in the last line is thinking about how the education is influenced by pedagogical relation.
Klíčová slova
Adolescence, důvěra, emoce, empatie, interakce, komunikace, konflikt, konformita, motivace, osobnost, postoj, respekt, rodina, sociální dovednosti, sociální inteligence, sociální role, sociální skupina, sociální status, student, styl výchovy, sympatie, škola, učitel, vzdělávací proces, vztah.
Klíčová slova v angličtině
Adolescence, trust, emotion, empathy, interaction, communication, conflict, konformity, motivation, personality, attitude, respect, family, social skills, social inteligence, social role, social group, social status, student, educational style, sympathy, school, teacher, educational process, relation.