Práce se zabývá problematiku celoživotního vzdělávání policistů a je zaměřena především na základní odbornou přípravu nově nastupujících příslušníků Policie České republiky. V úvodu je popsána ''Koncepce celoživotního povinného vzdělávání příslušníků a zaměstnanců Policie ČR a resortu vnitra.‘‘ V dalších kapitolách je popsána skladba předmětů základní odborné přípravy policistů platná od roku 2001 do roku 2005 a skladba předmětů platná od 1.9.2005, která vychází z požadavků Evropské unie na vzdělávání policistů, popsaných v ''Koncepci‘‘. V závěru je provedeno jejich srovnání a cílem práce bylo zjistit, zda se policejní školství, díky vstupu do EU, posunulo směrem ke zdůraznění ochrany lidských práv ve vzdělávání policistů.
Anotace v angličtině
The paper is focused on the policemen lifelong education, special attention is paid to the basic vocational preparation of beginning members of Police of the Czech Republic. At the beginning, there is ‘‘Conception of lifelong mandatory education at Police and Ministry of Interior of the Czech Republic‘‘ described. The following parts present education structures of the policemen basic vocational preparation. First is education structure valid from 2001 to 2005, second the new one, valid from the 1st September 2005, which is based on European Union demands (see in ‘‘Conception ...‘‘). At the conclusion, we compare both of them. The intention of this paper was to find out, whether the present police educational system in the Czech Republic accentuates more the human rights protection.
Klíčová slova
Policie ČR, celoživotní vzdělávání, základní odborná příprava, policejní školství, ministerstvo vnitra, lidská práva.
Klíčová slova v angličtině
Police of the Czech Republic, lifelong education, basic vocational preparation, police educational system, Ministry of Interior of the Czech Republic, human rights.
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematiku celoživotního vzdělávání policistů a je zaměřena především na základní odbornou přípravu nově nastupujících příslušníků Policie České republiky. V úvodu je popsána ''Koncepce celoživotního povinného vzdělávání příslušníků a zaměstnanců Policie ČR a resortu vnitra.‘‘ V dalších kapitolách je popsána skladba předmětů základní odborné přípravy policistů platná od roku 2001 do roku 2005 a skladba předmětů platná od 1.9.2005, která vychází z požadavků Evropské unie na vzdělávání policistů, popsaných v ''Koncepci‘‘. V závěru je provedeno jejich srovnání a cílem práce bylo zjistit, zda se policejní školství, díky vstupu do EU, posunulo směrem ke zdůraznění ochrany lidských práv ve vzdělávání policistů.
Anotace v angličtině
The paper is focused on the policemen lifelong education, special attention is paid to the basic vocational preparation of beginning members of Police of the Czech Republic. At the beginning, there is ‘‘Conception of lifelong mandatory education at Police and Ministry of Interior of the Czech Republic‘‘ described. The following parts present education structures of the policemen basic vocational preparation. First is education structure valid from 2001 to 2005, second the new one, valid from the 1st September 2005, which is based on European Union demands (see in ‘‘Conception ...‘‘). At the conclusion, we compare both of them. The intention of this paper was to find out, whether the present police educational system in the Czech Republic accentuates more the human rights protection.
Klíčová slova
Policie ČR, celoživotní vzdělávání, základní odborná příprava, policejní školství, ministerstvo vnitra, lidská práva.
Klíčová slova v angličtině
Police of the Czech Republic, lifelong education, basic vocational preparation, police educational system, Ministry of Interior of the Czech Republic, human rights.