Tato bakalářská práce se zabývá reklamou a její slovní zásobou pro děti předškolního a mladšího školního věku. Práce je rozdělena na tři části, první se zabývá vysvětlením pojmu reklama, druhá třídí jednotlivé zaznamenané reklamy podle mnoha kritérií a třetí se zabývá slovní zásobou reklamy. Cílem této práce bylo roztřídit jednotlivé reklamy pro děti podle několika kritérií, zjistit, jakým způsobem jsou reklamy dětem podávány a zhodnotit, zda tvůrci reklam volí vhodnou slovní zásobu, tak aby děti byly schopny bez problémů jim předloženou reklamu pochopit.
Anotace v angličtině
This bachelor´s work deals with advertisement and its vocabulary. The advertisement is aimed at preschool and school children. The work is divided to three parts, the first one deals with defining of advertisement, the second one classifies single noted kinds of advertisement according to many criterias. The third part deals with vocabulary used in advertisement. The aim of this bachelor´s work was to sort single kinds of advertisement for children according to several criterias. To find out a way of presenting advertisement to children and to asses whether creators use apropriate vocabulary so that children are able to comprehend advertisement aimed on them.
Klíčová slova
Televizní reklama, slovní zásoba, děti, předškolní věk, školní věk.
Klíčová slova v angličtině
A television advertisement, a vocabulary, children, a preschool age,a school age.
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá reklamou a její slovní zásobou pro děti předškolního a mladšího školního věku. Práce je rozdělena na tři části, první se zabývá vysvětlením pojmu reklama, druhá třídí jednotlivé zaznamenané reklamy podle mnoha kritérií a třetí se zabývá slovní zásobou reklamy. Cílem této práce bylo roztřídit jednotlivé reklamy pro děti podle několika kritérií, zjistit, jakým způsobem jsou reklamy dětem podávány a zhodnotit, zda tvůrci reklam volí vhodnou slovní zásobu, tak aby děti byly schopny bez problémů jim předloženou reklamu pochopit.
Anotace v angličtině
This bachelor´s work deals with advertisement and its vocabulary. The advertisement is aimed at preschool and school children. The work is divided to three parts, the first one deals with defining of advertisement, the second one classifies single noted kinds of advertisement according to many criterias. The third part deals with vocabulary used in advertisement. The aim of this bachelor´s work was to sort single kinds of advertisement for children according to several criterias. To find out a way of presenting advertisement to children and to asses whether creators use apropriate vocabulary so that children are able to comprehend advertisement aimed on them.
Klíčová slova
Televizní reklama, slovní zásoba, děti, předškolní věk, školní věk.
Klíčová slova v angličtině
A television advertisement, a vocabulary, children, a preschool age,a school age.