Práce se zabývá působením masmédií na osobnost adresáta. Je rozčleněna do pěti oblastí. V první oblasti jsou uvedeny základní pojmy týkající se masmédií. Dále je zde popsán vývoj masmédií, způsoby komunikace a charakteristika nejznámějších masmédií. Ve druhé oblasti jsou popsány čtyři funkce masmédií. Jedná se o funkce informativní, komunikativní, formativní a rekreativní. Třetí oblast se zabývá vztahem mezi adresátem a masmédii. Ve čtvrté oblasti jsou uvedeny základní pojmy a znaky masové komunikace z pohledu psychologie. Poslední oblast práce se zabývá působením masmédií na osobnost adresáta.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the influence of media on an individua recipient. It is devided into 5 parts. The first part describes basic media definitions and development of media, ways of communication and characteristics of the most widely known media. The second part describes four functions of media. These functions are informative, communicative, formative and recreative. The third part deals with the relation between recipient and media. The fourth part mentions basic definitions and features of media from the psychological point of view. The last part deals with the influence of media on an individua recipient.
Recipient, communicator, media, media communication, audience, social communication, education
Rozsah průvodní práce
43 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá působením masmédií na osobnost adresáta. Je rozčleněna do pěti oblastí. V první oblasti jsou uvedeny základní pojmy týkající se masmédií. Dále je zde popsán vývoj masmédií, způsoby komunikace a charakteristika nejznámějších masmédií. Ve druhé oblasti jsou popsány čtyři funkce masmédií. Jedná se o funkce informativní, komunikativní, formativní a rekreativní. Třetí oblast se zabývá vztahem mezi adresátem a masmédii. Ve čtvrté oblasti jsou uvedeny základní pojmy a znaky masové komunikace z pohledu psychologie. Poslední oblast práce se zabývá působením masmédií na osobnost adresáta.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the influence of media on an individua recipient. It is devided into 5 parts. The first part describes basic media definitions and development of media, ways of communication and characteristics of the most widely known media. The second part describes four functions of media. These functions are informative, communicative, formative and recreative. The third part deals with the relation between recipient and media. The fourth part mentions basic definitions and features of media from the psychological point of view. The last part deals with the influence of media on an individua recipient.