Tato bakalářská práce pojednává o vlivu masových sdělovacích prostředků na mládež. Je zaměřena na mezilidskou komunikaci a vývojově mladší komunikaci zprostředkovanou masovými médii. Popisuje jejich vývoj až do dnešní podoby a seznamuje s jejich funkcemi. Cílem bakalářské práce je analyzovat vedle pozitivního působení zejména negativní vliv masmédií na současnou mladou populaci a způsoby, kterými je tlaku masových médií vzdorovat. Problematika vlivu médií a masové komunikace na společnost je nedílnou součástí sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the effects of the mass media on teens. It focuses on both interpersonal communication and communication during earlier developmental stages, brought on by media. The roles will be described from the their emergence up to the current state, and aquaints us with their roles. The aim of this paper lays on the side of the positive treatment in the analysis of the primarily negative mass media effects on contenmporary teens, and the acceptable ways to resist their pressure. Mass media effects and mass media communication issues on society today make up an integral part of social pedagogy.
Kids, teens, media, mass media, communication, mass communication, press, movie, broadcast, television, internet, mass media effect, medial education.
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o vlivu masových sdělovacích prostředků na mládež. Je zaměřena na mezilidskou komunikaci a vývojově mladší komunikaci zprostředkovanou masovými médii. Popisuje jejich vývoj až do dnešní podoby a seznamuje s jejich funkcemi. Cílem bakalářské práce je analyzovat vedle pozitivního působení zejména negativní vliv masmédií na současnou mladou populaci a způsoby, kterými je tlaku masových médií vzdorovat. Problematika vlivu médií a masové komunikace na společnost je nedílnou součástí sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the effects of the mass media on teens. It focuses on both interpersonal communication and communication during earlier developmental stages, brought on by media. The roles will be described from the their emergence up to the current state, and aquaints us with their roles. The aim of this paper lays on the side of the positive treatment in the analysis of the primarily negative mass media effects on contenmporary teens, and the acceptable ways to resist their pressure. Mass media effects and mass media communication issues on society today make up an integral part of social pedagogy.