V bakalářské práci jsem se pokusila nastínit vývoj a výchovu jedince od početí do období předškolního věku. Popsala jsem skutečnosti, které vedou ke správnému vývoji a výchově jedince. Zabývala jsem se nejvíce vývojem a výchovou ve starším batolivém období a obdobím dítěte předškolního věku.
Práce je rozdělena do pěti kapitol podle vývojových fází. Cílem bakalářské práce je zamyšlení nad základními činiteli vývoje, metody hry, socializace jedince a závěrem shrnutí negativně a pozitivně působících prvků v rodině.
Anotace v angličtině
I tried to make a view of development and education of individual from the beginning to the period of pre-school age in my baccalaureate work. I described all matters which lead to the right development and education of individual. I mostly handled with development and education in older toddling period and pre-school child period.
Work is devided into five chapters according to developmental phases. The goal of the baccalaureate work is to think about basic factors of development, game methods, socialization of individuals and summary negatively and positively applied elements in family at the end.
Prenatal period, newborn baby, suckling baby, toddler, pre-school age child, socialization of applied elements in family.
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci jsem se pokusila nastínit vývoj a výchovu jedince od početí do období předškolního věku. Popsala jsem skutečnosti, které vedou ke správnému vývoji a výchově jedince. Zabývala jsem se nejvíce vývojem a výchovou ve starším batolivém období a obdobím dítěte předškolního věku.
Práce je rozdělena do pěti kapitol podle vývojových fází. Cílem bakalářské práce je zamyšlení nad základními činiteli vývoje, metody hry, socializace jedince a závěrem shrnutí negativně a pozitivně působících prvků v rodině.
Anotace v angličtině
I tried to make a view of development and education of individual from the beginning to the period of pre-school age in my baccalaureate work. I described all matters which lead to the right development and education of individual. I mostly handled with development and education in older toddling period and pre-school child period.
Work is devided into five chapters according to developmental phases. The goal of the baccalaureate work is to think about basic factors of development, game methods, socialization of individuals and summary negatively and positively applied elements in family at the end.