Bakalářská práce je zaměřena na možné příčiny školní neúspěšnosti žáka a vliv neúspěšnosti na jeho sebevědomí.
Teoretická část popisuje faktory, které mohou být příčinou školní neúspěšnosti. Jde o sociálně psychologické, biologicko psychologické a intrapsychické faktory školní neúspěšnosti. Jednou z proměnných může být také inteligence ovlivňující školní výkon.
V analytické části jsme se snažili zjistit možné příčiny neúspěšnosti žáků formou dotazníkové metody a řízeného rozhovoru s pedagogy na ZŠ.
V závěru jsou zhodnocena fakta vyplývající zřízeného rozhovoru a dotazníku.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s work focuses possible causes of pupil´s unsuccessfulness at schol and its influence on thein self-confidence.
The theoretical part describes factors which can cause the pupils´ unsuccesfulness at schoul: the socio-psychological, bio-psychological and intra-psychical factors. The intelligence car also influence the performance at schoul.
In the analytical part we tried to find out possible causes of pupils´ unsuccessfulness by means of questionnaries and guided conversation with elementary school teachers.
In conclusion of this work you can find the data evaluation resulting from the guided conversation and questionnaries.
failure at school, socio-pedagogic factors, bio-psychological factors, intra-psychic factors, self-confidence.
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na možné příčiny školní neúspěšnosti žáka a vliv neúspěšnosti na jeho sebevědomí.
Teoretická část popisuje faktory, které mohou být příčinou školní neúspěšnosti. Jde o sociálně psychologické, biologicko psychologické a intrapsychické faktory školní neúspěšnosti. Jednou z proměnných může být také inteligence ovlivňující školní výkon.
V analytické části jsme se snažili zjistit možné příčiny neúspěšnosti žáků formou dotazníkové metody a řízeného rozhovoru s pedagogy na ZŠ.
V závěru jsou zhodnocena fakta vyplývající zřízeného rozhovoru a dotazníku.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s work focuses possible causes of pupil´s unsuccessfulness at schol and its influence on thein self-confidence.
The theoretical part describes factors which can cause the pupils´ unsuccesfulness at schoul: the socio-psychological, bio-psychological and intra-psychical factors. The intelligence car also influence the performance at schoul.
In the analytical part we tried to find out possible causes of pupils´ unsuccessfulness by means of questionnaries and guided conversation with elementary school teachers.
In conclusion of this work you can find the data evaluation resulting from the guided conversation and questionnaries.