V práci je stručně připomenut historický vývoj ministerstva vnitra. Rozebrán výchovný a vzdělávací proces policistů, jejich schopnosti a dovednosti uplatnit výchovné metody. Taxativně vyjmenovány úkoly Policie ČR.
Rozebrána emoční, psychická zátěž, etické problémy profese a komunikace. Podrobně rozebrán program Community policing. Zvažuje význam a místa uplatnění absolventů sociální pedagogiky v policejní práci, pomoc pedagogiky a zejména pedagogiky volného času při naplňování preventivních programů, zahrnujících zejména ochranu mládeže před sociálně patologickými jevy.
Anotace v angličtině
In this work there is briefly mentined historical development od Interior Ministry. Educational and pedagogical police process is also described, together with police skills and ability to apply educational methods. Tasks of police are listed enumeratively.
Emotional and mental load, proffesional ethical problems and communication is detailed, as well as community policing. In this work there is considered meaning and placement of graduates of social pedagogic; help of pedagogical study with special stress on pedagogy of leisure time during preventional programms fulfilling, including protection of young people against pathological situations.
Klíčová slova
Represe, profesní etika, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Repression, ethic in profession, communication
Rozsah průvodní práce
39 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V práci je stručně připomenut historický vývoj ministerstva vnitra. Rozebrán výchovný a vzdělávací proces policistů, jejich schopnosti a dovednosti uplatnit výchovné metody. Taxativně vyjmenovány úkoly Policie ČR.
Rozebrána emoční, psychická zátěž, etické problémy profese a komunikace. Podrobně rozebrán program Community policing. Zvažuje význam a místa uplatnění absolventů sociální pedagogiky v policejní práci, pomoc pedagogiky a zejména pedagogiky volného času při naplňování preventivních programů, zahrnujících zejména ochranu mládeže před sociálně patologickými jevy.
Anotace v angličtině
In this work there is briefly mentined historical development od Interior Ministry. Educational and pedagogical police process is also described, together with police skills and ability to apply educational methods. Tasks of police are listed enumeratively.
Emotional and mental load, proffesional ethical problems and communication is detailed, as well as community policing. In this work there is considered meaning and placement of graduates of social pedagogic; help of pedagogical study with special stress on pedagogy of leisure time during preventional programms fulfilling, including protection of young people against pathological situations.