Dlouholetá práce s mladými lidmi a jejich životní osudy, které je provázejí, mě inspirovaly ke zvolení tohoto tématu a přispěly k pochopení jejich chování v učebním procesu. Ovšem život současné mládeže není jenom škola, rodina, ale také společnost. Právě v čase dospívání si utváří vztahy s vrstevníky, navazují nové kontakty a mladý člověk hledá své místo v životě. Ve své práci jsem se zabývala otázkami životních krizí učňů SOŠ a studentů gymnázia, pokusila jsem se zjistit, co je nejvíce zatěžuje a jakou formou životní problémy řeší. Zajímala jsem se také o to, kde vyhledávají pomoc a kdo je jim oporou. Výsledky svého šetření jsem uvedla v závěru bakalářské práce. Chtěla bych, aby má práce sloužila při výuce žáků i mým kolegům.
Anotace v angličtině
What inspired me to choose this topic was my long-lasting work with young people and their lives. This also contributed to my understanding of their behaviour in the learning process. The life of the present young people is not only school and family, though. It is also the society. It is the time of getting adult when they create relationships with their peers, make new friendships and seek their place in life. In my work I dealt with the questions of life crisis of pupils of secondary vocational school and students of grammar school, I tried to find out what lays the greatest stress upon them and how they solve the problems. I was also interested in the fact where they seek help and who supports them. The results of my survey are presented at the end of my final work. I would be very glad if this work also helped my colleagues in teaching their pupils.
Klíčová slova
Životní krize, stres, vývojová krize, intervence, zátěž, problémová mládež
Klíčová slova v angličtině
Life crisis, stress, development crisis, intervention, stress, problematic youth
Rozsah průvodní práce
55 s., 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Dlouholetá práce s mladými lidmi a jejich životní osudy, které je provázejí, mě inspirovaly ke zvolení tohoto tématu a přispěly k pochopení jejich chování v učebním procesu. Ovšem život současné mládeže není jenom škola, rodina, ale také společnost. Právě v čase dospívání si utváří vztahy s vrstevníky, navazují nové kontakty a mladý člověk hledá své místo v životě. Ve své práci jsem se zabývala otázkami životních krizí učňů SOŠ a studentů gymnázia, pokusila jsem se zjistit, co je nejvíce zatěžuje a jakou formou životní problémy řeší. Zajímala jsem se také o to, kde vyhledávají pomoc a kdo je jim oporou. Výsledky svého šetření jsem uvedla v závěru bakalářské práce. Chtěla bych, aby má práce sloužila při výuce žáků i mým kolegům.
Anotace v angličtině
What inspired me to choose this topic was my long-lasting work with young people and their lives. This also contributed to my understanding of their behaviour in the learning process. The life of the present young people is not only school and family, though. It is also the society. It is the time of getting adult when they create relationships with their peers, make new friendships and seek their place in life. In my work I dealt with the questions of life crisis of pupils of secondary vocational school and students of grammar school, I tried to find out what lays the greatest stress upon them and how they solve the problems. I was also interested in the fact where they seek help and who supports them. The results of my survey are presented at the end of my final work. I would be very glad if this work also helped my colleagues in teaching their pupils.
Klíčová slova
Životní krize, stres, vývojová krize, intervence, zátěž, problémová mládež
Klíčová slova v angličtině
Life crisis, stress, development crisis, intervention, stress, problematic youth