Bakalářská práce se zabývá významem poznávání prostředí z hlediska jeho mikro
i makrostruktury, historie i současnosti a důležitostí kontinuálního mapování světa studiem jeho obyvatel, ve kterých jsou neoddělitelně prolnuty složky racionální a emocionální. Autorka na základě původního výzkumu popisuje činitele, kteří ovlivňují vnímání vlastní identity a schopnost zvnitřnění integračních procesů v rámci evropské komunity. Signifikantním faktorem pro správný vývoj a tvorbu harmonického prostředí jsou celoživotní koncepční humanistická výchova a vzdělávání, společný zájem a komunikace, koordinovaná podpora ze strany celoevropských struktur, lokálních institucí a jednotlivců.
Anotace v angličtině
This bachelor work is concerned with the importance of studying the environment from the point of view of its micro and macro structure, both its history and presence. The author focuses on the potential hidden in mapping the world throughout exploring its inhabitants and their rational and emotional sides being intertwined. On the base of the research there are featured the most significant agents that influence the perception of our own identity and ability to internalized the integration processes in the European community, the author points out at the key elements essential for building and developing harmonized environment: long life conceptual humanistic education, common interest and communication, co-ordinated support from European structures, local institutions and individuals.
Klíčová slova
člověk, prostředí, časoprostorová dimenze, evropanství, sousedství, lidství, identita, město Brno a jeho genius loci, emocionální vzdálenosti, antipatie, sympatie, komunikace a cizojazyčné kompetence, sdílení kulturních hodnot, globální kontext a integrační trendy, význam rozvoje společného dědictví, potřeba dalšího poznávání, koncepční celoživotní humanistické výchovy a vzdělání s aktuálním akcentem.
Klíčová slova v angličtině
human being, environment, dimension throughout the time and space, Europeanship, neighbourship, humanity, identity, the town of Brno and its genius loci, emotional proximities, antipathy and sympathy, communication and (foreign) language competences, sharing cultural values, global context and integration trends, importance of cultivating common heritage, needs in further studying, conceptual humanistic long life education and its topical accent.
Rozsah průvodní práce
55 s., 17 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá významem poznávání prostředí z hlediska jeho mikro
i makrostruktury, historie i současnosti a důležitostí kontinuálního mapování světa studiem jeho obyvatel, ve kterých jsou neoddělitelně prolnuty složky racionální a emocionální. Autorka na základě původního výzkumu popisuje činitele, kteří ovlivňují vnímání vlastní identity a schopnost zvnitřnění integračních procesů v rámci evropské komunity. Signifikantním faktorem pro správný vývoj a tvorbu harmonického prostředí jsou celoživotní koncepční humanistická výchova a vzdělávání, společný zájem a komunikace, koordinovaná podpora ze strany celoevropských struktur, lokálních institucí a jednotlivců.
Anotace v angličtině
This bachelor work is concerned with the importance of studying the environment from the point of view of its micro and macro structure, both its history and presence. The author focuses on the potential hidden in mapping the world throughout exploring its inhabitants and their rational and emotional sides being intertwined. On the base of the research there are featured the most significant agents that influence the perception of our own identity and ability to internalized the integration processes in the European community, the author points out at the key elements essential for building and developing harmonized environment: long life conceptual humanistic education, common interest and communication, co-ordinated support from European structures, local institutions and individuals.
Klíčová slova
člověk, prostředí, časoprostorová dimenze, evropanství, sousedství, lidství, identita, město Brno a jeho genius loci, emocionální vzdálenosti, antipatie, sympatie, komunikace a cizojazyčné kompetence, sdílení kulturních hodnot, globální kontext a integrační trendy, význam rozvoje společného dědictví, potřeba dalšího poznávání, koncepční celoživotní humanistické výchovy a vzdělání s aktuálním akcentem.
Klíčová slova v angličtině
human being, environment, dimension throughout the time and space, Europeanship, neighbourship, humanity, identity, the town of Brno and its genius loci, emotional proximities, antipathy and sympathy, communication and (foreign) language competences, sharing cultural values, global context and integration trends, importance of cultivating common heritage, needs in further studying, conceptual humanistic long life education and its topical accent.