Bakalářská práce se zaměřuje na profesní kompetence sociálních pedagogů, kteří pracují v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Důraz je kladen na schopnosti pracovníků. Práce se zaměřuje na osobnostní a sociální vlastnosti, dovednosti, komunikaci a na specifické jednání s klienty. V teoretické části se zabýváme obecně sociální pedagogikou, profesními kompetencemi a pokračujeme konkrétně k sociální službě nízkoprahového zařízení pro děti a mládež. Praktická část plynule přechází od teorie k výzkumu, který jsme zvolili kvalitativní. Cílem tohoto výzkumu je formou rozhovorů kvalitně popsat pracovní náplň a sociální službu nízkoprahového klubu pro děti a mládež.
Annotation in English
Bachelor thesis is focused on the professional competencies of social pedagogues who work in low-threshold facilities for children and youth. Emphasis is placed on the ability of workers. The bachelor thesis focuses on personal and social qualities, skills, communication and specific dealing with clients. The theoretical part deals with general social pedagogy, professional competencies and continue specifically to social service institution for children and youth. The practical part seamlessly moving from theory to research, we chose qualitative. The aim of this research is to describe the form of interviews quality social service low-threshold facilities for children and youth.
Keywords
sociální pedagog, kompetence, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, dovednosti, vlastnosti
Keywords in English
social pedagogue, competences, low-threshold facility for children and youth, skill, qualities
Length of the covering note
89 s. (232090 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zaměřuje na profesní kompetence sociálních pedagogů, kteří pracují v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Důraz je kladen na schopnosti pracovníků. Práce se zaměřuje na osobnostní a sociální vlastnosti, dovednosti, komunikaci a na specifické jednání s klienty. V teoretické části se zabýváme obecně sociální pedagogikou, profesními kompetencemi a pokračujeme konkrétně k sociální službě nízkoprahového zařízení pro děti a mládež. Praktická část plynule přechází od teorie k výzkumu, který jsme zvolili kvalitativní. Cílem tohoto výzkumu je formou rozhovorů kvalitně popsat pracovní náplň a sociální službu nízkoprahového klubu pro děti a mládež.
Annotation in English
Bachelor thesis is focused on the professional competencies of social pedagogues who work in low-threshold facilities for children and youth. Emphasis is placed on the ability of workers. The bachelor thesis focuses on personal and social qualities, skills, communication and specific dealing with clients. The theoretical part deals with general social pedagogy, professional competencies and continue specifically to social service institution for children and youth. The practical part seamlessly moving from theory to research, we chose qualitative. The aim of this research is to describe the form of interviews quality social service low-threshold facilities for children and youth.
Keywords
sociální pedagog, kompetence, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, dovednosti, vlastnosti
Keywords in English
social pedagogue, competences, low-threshold facility for children and youth, skill, qualities
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, uplatnění sociálního pedagoga a jeho profesních kompetencí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, uplatnění sociálního pedagoga a jeho profesních kompetencí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce: metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, 1999. ISBN 80-902081-8-5.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3 vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
STRAUSS, Anselm a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. 1 vyd. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-x.
VRONSKÝ, Jiří. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-747-6.
Recommended resources
HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce: metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, 1999. ISBN 80-902081-8-5.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3 vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
STRAUSS, Anselm a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. 1 vyd. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-x.
VRONSKÝ, Jiří. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-747-6.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila základní koncepci teoretické části bakalářské práce. Poté se zaměřila na design výzkumu (pojetí výzkumu, technika sběru dat, výzkumný soubor, zpracování a analýza dat). Studentka prezentovala konkrétní výstupy bakalářské práce. Na závěr zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta. Dr. Hrbáčková: myslíte si, že jste naplnila výzkumný cíl? Částečně ano. Dr. Hladík poukázal na nesoulad název bakalářské práce s jejím obsahem z hlediska praktické části.