|
Vyučující
|
-
Hanková Magdalena, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: - Výzkumná paradigmata kvalitativního výzkumu - 2 hod. - Techniky sběru dat v kvalitativním výzkumu - 3 hod. - Metody triangulace - 1 hod. - Smíšený výzkum - 2 hod. Semináře: - Návrh kvalitativního výzkumu - 2 hod. - Cíle výzkumu. Výzkumné otázky - 1 hod. - Zpracování kvalitativních dat - 3 hod. - Prezentace kvalitativních dat - 2 hod.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat filosofická východiska kvalitativního výzkumu |
| popsat filosofická východiska kvalitativního výzkumu |
| používat adekvátní terminologii spjatou s výzkumem v porodní asistenci |
| používat adekvátní terminologii spjatou s výzkumem v porodní asistenci |
| popsat znaky kvalitativního výzkumu |
| popsat znaky kvalitativního výzkumu |
| vysvětlit fáze kvalitativního výzkumu |
| vysvětlit fáze kvalitativního výzkumu |
| používat vhodné analytické postupy při zpracování kvalitativních dat |
| používat vhodné analytické postupy při zpracování kvalitativních dat |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvolit vhodné metody sběru dat s ohledem na kvalitativní výzkumný design |
| zvolit vhodné metody sběru dat s ohledem na kvalitativní výzkumný design |
| aplikovat samostatně vybrané typy kódování |
| aplikovat samostatně vybrané typy kódování |
| zvolit vhodný design kvalitativního výzkumu |
| zvolit vhodný design kvalitativního výzkumu |
| interpretovat výsledky kvalitativního výzkumu |
| interpretovat výsledky kvalitativního výzkumu |
| provést samostatně sběr kvalitativních dat |
| provést samostatně sběr kvalitativních dat |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pozorování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Pozorování |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
BAZELEY, P. Qualitative data analysis: practical strategies. Los Angeles; London: Sage, 2013.
-
DENZIN, N. K., LINCOLN, A.S. (eds.). The Sage Handbook of Qualitative research. Oaks (California): Sage, 2005.
-
KAUFMANN, J-C. Chápající rozhovor. Praha: SLON, 2010.
-
KING, N., HORROCKS, CH. Interviews in Qualitative Research. London: Sage Publications, 2010.
-
MIOVSKÝ, M., ČERMÁK, I., CHRZ, V. (eds.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku IV. Olomouc: UP, 2005.
-
PAVLÁSEK, M., ed. a NOSKOVÁ, J., ed. Když výzkum, tak kvalitativní: serpentinami bádání v terénu. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
-
ŘIHÁČEK, T. a kol. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
-
SILVERMAN, D. Interpreting Qualitative Data. Methods for Analysing Talk, Text and Interaction. London: Sage Publications, 2001.
-
Strauss, Anselm L. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Vyd. 1. Boskovice : Albert, 1999. ISBN 808583460X.
-
ŠPELDA, D. ?Sociální konstruktivismus ve zkoumání vědy a jejích dějin?. Antropowebzin. 2009.
-
ŠVAŘÍČEK, R. , ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. . Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Učební texty pro kvalitativní výzkum v pedagogice. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
-
WENGRAF, T. Qualitative research interviewing: biographic narrative and semi?structured methods. London: Sage Publications, 2004.
|