Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Semináře: - Psychomotorický vývoj novorozence a kojence, fyziologie a patologie vývoje dítěte - 3 hod. - Stimulace psychomotorického vývoje - 3 hod. - Manipulace s dítětem - 2 hod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 52 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vymezit psychomotorický vývoj novorozence |
vymezit psychomotorický vývoj novorozence |
vymezit psychomotorický vývoj kojence |
vymezit psychomotorický vývoj kojence |
objasnit fyziologii a patologii vývoje dítěte |
objasnit fyziologii a patologii vývoje dítěte |
popsat stimulaci psychomotorického vývoje |
popsat stimulaci psychomotorického vývoje |
popsat manipulace s dítětem |
popsat manipulace s dítětem |
Odborné dovednosti |
---|
rozlišit mezi zdravě vyvíjejícím se novorozencem a dítětem s odchylkou ve vývoji |
rozlišit mezi zdravě vyvíjejícím se novorozencem a dítětem s odchylkou ve vývoji |
rozlišit mezi zdravě vyvíjejícím se kojencem a dítětem s odchylkou ve vývoji |
rozlišit mezi zdravě vyvíjejícím se kojencem a dítětem s odchylkou ve vývoji |
znázornit správnou manipulaci s dítětem |
znázornit správnou manipulaci s dítětem |
edukovat rodiče o psychomotorickém vývoji novorozence a kojence |
edukovat rodiče o psychomotorickém vývoji novorozence a kojence |
navrhnout způsoby stimulace pro správný psychomotorický vývoj novorozence a kojence |
navrhnout způsoby stimulace pro správný psychomotorický vývoj novorozence a kojence |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Přednášení |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
ALLEN, K. M. MAROTZ, L. M. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál. Rádci pro rodiče a vychovatele, 2002.
-
BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorika. Brno: Pf MU, 2003.
-
BRAVENÁ, N. Přesah a jeho význam pro socializaci a formování dítěte jako osobnosti. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016.
-
DOLÍNKOVÁ, I. Cvičíme s kojenci a batolaty. Praha: Portál. Rádci pro rodiče a vychovatele, 2006.
-
GREGORA, M., PAULOVÁ, M. Péče o novorozence a kojence: maminčin domácí lékař. Praha: Grada, 2008.
-
HELLBRÜGGE, T. Prvních 365 dní v životě dítěte: psychomotorický vývoj kojence. Praha: Grada, 2010.
-
JEDLIČKA, R. Psychický vývoj dítěte a výchova: jak porozumět socializačním obtížím. Praha: Grada, 2017.
-
KIEDROŇOVÁ, E., FRÜHAUF, P. Něžná náruč rodičů: moderní poznatky o významu správné manipulace s novorozencem a malým dítětem. Praha: Grada, 2005.
-
KIEDROŇOVÁ, E. Rozvíjej se, děťátko: moderní poznatky o významu správné stimulace kojence v souladu s jeho psychomotorickou vyspělostí. Praha: Grada,, 2010.
-
LANGMEIER Josef. Vývojová psychologie pro dětské lékaře. Praha - Avicenum, 1983. ISBN 80-201-0098-7.
-
Sedlářová, Petra. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1613-8.
-
SOBOTKOVÁ, D., DITTRICHOVÁ, J. Vývoj a výchova děťátka do dvou let: psychomotorický vývoj. Praha: Grada, 2012.
-
VELEMÍNSKÝ, M., VELEMÍNSKÝ, M. ml. Dítě, 3x333 otázek pro dětské lékaře. Praha - Triton. 2007.
|