Předmět: Výzkum v porodní asistenci 2

« Zpět
Název předmětu Výzkum v porodní asistenci 2
Kód předmětu UZV/PA4MV
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hanková Magdalena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky: - Výzkumná paradigmata kvalitativního výzkumu - 2 hod. - Techniky sběru dat v kvalitativním výzkumu - 3 hod. - Metody triangulace - 1 hod. - Smíšený výzkum - 2 hod. Semináře: - Návrh kvalitativního výzkumu - 2 hod. - Cíle výzkumu. Výzkumné otázky - 1 hod. - Zpracování kvalitativních dat - 3 hod. - Prezentace kvalitativních dat - 2 hod.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
  • Domácí příprava na výuku - 44 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 16 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat filosofická východiska kvalitativního výzkumu
popsat filosofická východiska kvalitativního výzkumu
používat adekvátní terminologii spjatou s výzkumem v porodní asistenci
používat adekvátní terminologii spjatou s výzkumem v porodní asistenci
popsat znaky kvalitativního výzkumu
popsat znaky kvalitativního výzkumu
vysvětlit fáze kvalitativního výzkumu
vysvětlit fáze kvalitativního výzkumu
používat vhodné analytické postupy při zpracování kvalitativních dat
používat vhodné analytické postupy při zpracování kvalitativních dat
Odborné dovednosti
zvolit vhodné metody sběru dat s ohledem na kvalitativní výzkumný design
zvolit vhodné metody sběru dat s ohledem na kvalitativní výzkumný design
aplikovat samostatně vybrané typy kódování
aplikovat samostatně vybrané typy kódování
zvolit vhodný design kvalitativního výzkumu
zvolit vhodný design kvalitativního výzkumu
interpretovat výsledky kvalitativního výzkumu
interpretovat výsledky kvalitativního výzkumu
provést samostatně sběr kvalitativních dat
provést samostatně sběr kvalitativních dat
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Pozorování
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Pozorování
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • BAZELEY, P. Qualitative data analysis: practical strategies. Los Angeles; London: Sage, 2013.
  • DENZIN, N. K., LINCOLN, A.S. (eds.). The Sage Handbook of Qualitative research. Oaks (California): Sage, 2005.
  • KAUFMANN, J-C. Chápající rozhovor. Praha: SLON, 2010.
  • KING, N., HORROCKS, CH. Interviews in Qualitative Research. London: Sage Publications, 2010.
  • MIOVSKÝ, M., ČERMÁK, I., CHRZ, V. (eds.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku IV. Olomouc: UP, 2005.
  • PAVLÁSEK, M., ed. a NOSKOVÁ, J., ed. Když výzkum, tak kvalitativní: serpentinami bádání v terénu. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
  • ŘIHÁČEK, T. a kol. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
  • SILVERMAN, D. Interpreting Qualitative Data. Methods for Analysing Talk, Text and Interaction. London: Sage Publications, 2001.
  • Strauss, Anselm L. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Vyd. 1. Boskovice : Albert, 1999. ISBN 808583460X.
  • ŠPELDA, D. ?Sociální konstruktivismus ve zkoumání vědy a jejích dějin?. Antropowebzin. 2009.
  • ŠVAŘÍČEK, R. , ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. . Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Učební texty pro kvalitativní výzkum v pedagogice. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
  • WENGRAF, T. Qualitative research interviewing: biographic narrative and semi?structured methods. London: Sage Publications, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr