|
Vyučující
|
-
Adamík Zdeněk, MUDr. Ph.D., MBA
-
Kudlová Pavla, PhDr. Bc. Ph.D., MBA
-
Hůsková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Představení garanta studijního programu, ročníkové vedoucí, vyučujících. Úvodní přednáška. Školení BOZP a PO. Informace ze studijního oddělení. Informace týkající se výjezdů studentů na mobility. IT instrukce. Informace od ročníkového vedoucího/ vedoucí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Cvičení na počítači, Individuální práce studentů, E-learning
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat důležité dokumenty FHS UTB související se studiem |
| definovat důležité dokumenty FHS UTB související se studiem |
| popsat význam studia založeného na důkazech |
| ovládat základy akademické etikety a etiky |
| popsat význam studia založeného na důkazech |
| ovládat základy akademické etikety a etiky |
| charakterizovat principy vzdělávání na UTB |
| charakterizovat principy vzdělávání na UTB |
| popsat principy psaní odborných prací zdravotně sociálního zaměření na vysoké škole |
| popsat principy psaní odborných prací zdravotně sociálního zaměření na vysoké škole |
| citovat a pracuje s bibliografickými odkazy |
| popsat jednotlivé postupy k získání informací na FHS UTB |
| popsat jednotlivé postupy k získání informací na FHS UTB |
| citovat a pracuje s bibliografickými odkazy |
| používat vhodnou terminologii v oblasti vysokoškolského vzdělávání |
| aplikovat získané poznatky při psaní prací v ostatních předmětech |
| aplikovat získané poznatky při psaní prací v ostatních předmětech |
| používat vhodnou terminologii v oblasti vysokoškolského vzdělávání |
| Odborné dovednosti |
|---|
| formulovat otázku kladenou vyučujícím, studijnímu oddělení aj |
| formulovat otázku kladenou vyučujícím, studijnímu oddělení aj |
| vyhledat rešerše |
| vyhledat rešerše |
| adekvátně komunikovat s vyučujícími |
| adekvátně komunikovat s vyučujícími |
| zodpovědně a bezpečně se chovat (dle pravidel BOZP a PO) |
| pracovat s elektronickými databázemi |
| pracovat s elektronickými databázemi |
| zodpovědně a bezpečně se chovat (dle pravidel BOZP a PO) |
| pracovat s vybranými dostupnými dokumenty |
| pracovat s vybranými dostupnými dokumenty |
| vyhledat relevantní odborné publikace |
| vyhledat relevantní odborné publikace |
| tvořit a prezentovat prezentace dle standardů |
| kriticky zhodnotit kvalitu poskytnuté informace |
| tvořit a prezentovat prezentace dle standardů |
| kriticky zhodnotit kvalitu poskytnuté informace |
| rozvinout osobnostní a sociální kompetence |
| rozvinout osobnostní a sociální kompetence |
| využívat vědomostí k tvorbě seminárních prací |
| využívat vědomostí k tvorbě seminárních prací |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| E-learning |
| E-learning |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
ČSN ISO 690. Informace a dokumentace? Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2011.
-
Studijní a zkušební řád Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně v platném znění. .
-
Studijní plán/program VO. .
-
AUJEZKÁ, A. et al. Metodika osobního rozvoje. Praha: Karolinum. 2015.
-
BÁROVÁ, Ľ., J. BAČIŠINOVÁ a D. RYBÁROVÁ. Metodika písania bakalárskej práce. Učebnica pre fakulty ošetrovateľstva. Martin: Osveta, 2006.
-
BĚLÍK, V. Tvorba odborné práce: určeno studentům sociálních oborů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009.
-
ČMEJRKOVÁ, S., F. DANE a J. SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999.
-
HOLMEROVÁ, I. Minimum akademického bontonu, aneb, Jak neuklouznout nejen na akademické půdě. Praha: Grada, 2014.
-
IVANOVÁ, K. a L. JUŘÍČKOVÁ. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007.
-
MACHAN, R. Odborné čtení a psaní: úvod do studia a psaní odborného textu. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií, 2010.
-
MEŠKO, D., D. KATUŠČÁK a J. FINDRA. Akademická příručka. Martin: Osveta, 2006.
-
SAVER, C. Anatomy of Writing for Publication for Nurses. Indianapolis: Sigma Theta Tau, 2017.
-
VYMĚTAL, J. a M. VÁCHOVÁ. Úvod do studia odborné literatury. Praha: Orac, 2000.
|