Předmět: Úvod do vysokoškolského studia

« Zpět
Název předmětu Úvod do vysokoškolského studia
Kód předmětu UZV/OP1US
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Adamík Zdeněk, MUDr. Ph.D., MBA
  • Kudlová Pavla, PhDr. Bc. Ph.D., MBA
  • Hůsková Jitka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Představení garanta studijního programu, ročníkové vedoucí, vyučujících. Úvodní přednáška. Školení BOZP a PO. Informace ze studijního oddělení. Informace týkající se výjezdů studentů na mobility. IT instrukce. Informace od ročníkového vedoucího/ vedoucí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Cvičení na počítači, Individuální práce studentů, E-learning
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 22 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
definovat důležité dokumenty FHS UTB související se studiem
definovat důležité dokumenty FHS UTB související se studiem
popsat význam studia založeného na důkazech
ovládat základy akademické etikety a etiky
popsat význam studia založeného na důkazech
ovládat základy akademické etikety a etiky
charakterizovat principy vzdělávání na UTB
charakterizovat principy vzdělávání na UTB
popsat principy psaní odborných prací zdravotně sociálního zaměření na vysoké škole
popsat principy psaní odborných prací zdravotně sociálního zaměření na vysoké škole
citovat a pracuje s bibliografickými odkazy
popsat jednotlivé postupy k získání informací na FHS UTB
popsat jednotlivé postupy k získání informací na FHS UTB
citovat a pracuje s bibliografickými odkazy
používat vhodnou terminologii v oblasti vysokoškolského vzdělávání
aplikovat získané poznatky při psaní prací v ostatních předmětech
aplikovat získané poznatky při psaní prací v ostatních předmětech
používat vhodnou terminologii v oblasti vysokoškolského vzdělávání
Odborné dovednosti
formulovat otázku kladenou vyučujícím, studijnímu oddělení aj
formulovat otázku kladenou vyučujícím, studijnímu oddělení aj
vyhledat rešerše
vyhledat rešerše
adekvátně komunikovat s vyučujícími
adekvátně komunikovat s vyučujícími
zodpovědně a bezpečně se chovat (dle pravidel BOZP a PO)
pracovat s elektronickými databázemi
pracovat s elektronickými databázemi
zodpovědně a bezpečně se chovat (dle pravidel BOZP a PO)
pracovat s vybranými dostupnými dokumenty
pracovat s vybranými dostupnými dokumenty
vyhledat relevantní odborné publikace
vyhledat relevantní odborné publikace
tvořit a prezentovat prezentace dle standardů
kriticky zhodnotit kvalitu poskytnuté informace
tvořit a prezentovat prezentace dle standardů
kriticky zhodnotit kvalitu poskytnuté informace
rozvinout osobnostní a sociální kompetence
rozvinout osobnostní a sociální kompetence
využívat vědomostí k tvorbě seminárních prací
využívat vědomostí k tvorbě seminárních prací
Vyučovací metody
Odborné znalosti
E-learning
E-learning
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Analýza textu
Analýza textu
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza výkonů studenta
Analýza edukačního materiálu
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza edukačního materiálu
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • ČSN ISO 690. Informace a dokumentace? Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2011.
  • Studijní a zkušební řád Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně v platném znění. .
  • Studijní plán/program VO. .
  • AUJEZKÁ, A. et al. Metodika osobního rozvoje. Praha: Karolinum. 2015.
  • BÁROVÁ, Ľ., J. BAČIŠINOVÁ a D. RYBÁROVÁ. Metodika písania bakalárskej práce. Učebnica pre fakulty ošetrovateľstva. Martin: Osveta, 2006.
  • BĚLÍK, V. Tvorba odborné práce: určeno studentům sociálních oborů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009.
  • ČMEJRKOVÁ, S., F. DANE a J. SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999.
  • HOLMEROVÁ, I. Minimum akademického bontonu, aneb, Jak neuklouznout nejen na akademické půdě. Praha: Grada, 2014.
  • IVANOVÁ, K. a L. JUŘÍČKOVÁ. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007.
  • MACHAN, R. Odborné čtení a psaní: úvod do studia a psaní odborného textu. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií, 2010.
  • MEŠKO, D., D. KATUŠČÁK a J. FINDRA. Akademická příručka. Martin: Osveta, 2006.
  • SAVER, C. Anatomy of Writing for Publication for Nurses. Indianapolis: Sigma Theta Tau, 2017.
  • VYMĚTAL, J. a M. VÁCHOVÁ. Úvod do studia odborné literatury. Praha: Orac, 2000.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr