Vyučující
|
-
Hůsková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení se s charakterem, organizací práce a specifiky práce na pracovištích interního ypu (interní, kardiologické, neurologické, chirurgické, traumatologické, ortopedické, urologické oddělení apod.). Seznámení se s charakterem, organizací práce a specifiky práce na dětském oddělení včetně ambulantního úseku. Práce s dokumentací na daném oddělení. Poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu skupině nemocných na interním, urologickém, neurologickém, ortopedickém, chirurgickém a dětském oddělení. Plnění ošetřovatelských výkonů pod vedením sestry/mentorky dle platných norem a standardů. Realizace ošetřovatelského procesu u nemocných na daném pracovišti. Edukační proces, jeho příprava a realizace. Spolupráce v multidisciplinárním týmu, předávání informací o nemocných. Plnění semestrálních úkolů, vedení docházky, vedení přehledu splněných výkonů (logbook).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Praktické procvičování, Týmová práce
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit rozdíly interní a chirurgické péče, využívání současných léčebně/diagnostických metod ve vztahu k poskytování ošetřovatelské péče (viz např. endoskopie aj.) |
vysvětlit rozdíly interní a chirurgické péče, využívání současných léčebně/diagnostických metod ve vztahu k poskytování ošetřovatelské péče (viz např. endoskopie aj.) |
popsat strukturu a specifika ošetřovatelské péče v pediatrii |
popsat strukturu a specifika ošetřovatelské péče v pediatrii |
zdůvodnit specifika akutní ošetřovatelské péče o pacienty v interní, chirurgické a pediatrické péče |
zdůvodnit specifika akutní ošetřovatelské péče o pacienty v interní, chirurgické a pediatrické péče |
zdůvodnit specifika péče o pacienty/klienty s diabetem, hypertenzí a dalšími komorbiditami v interní a chirurgické péči |
zdůvodnit specifika péče o pacienty/klienty s diabetem, hypertenzí a dalšími komorbiditami v interní a chirurgické péči |
zdůvodnit význam bezpečné komunikace s pacientem/klientem, dítětem a rodiči |
zdůvodnit význam bezpečné komunikace s pacientem/klientem, dítětem a rodiči |
vysvětlit nutnost bezpečné identifikace pacienta/klienta |
vysvětlit nutnost bezpečné identifikace pacienta/klienta |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat teoretické vědomosti a praktické dovednosti získané v laboratorních podmínkách vyučování do interní, chirurgické a pediatrické péče (sběr anamnézy, posouzení sestrou, využití hodnotících technik soběstačnosti, měření fyziologických funkcí, viz činnosti Logbook.) |
aplikovat teoretické vědomosti a praktické dovednosti získané v laboratorních podmínkách vyučování do interní, chirurgické a pediatrické péče (sběr anamnézy, posouzení sestrou, využití hodnotících technik soběstačnosti, měření fyziologických funkcí, viz činnosti Logbook.) |
precizovat profesionální praktickou zručnost v klinickém prostředí interní, chirurgické a pediatrické péče |
precizovat profesionální praktickou zručnost v klinickém prostředí interní, chirurgické a pediatrické péče |
komunikovat s pacientem a jeho rodinou, v multidisciplinárním týmu |
komunikovat s pacientem a jeho rodinou, v multidisciplinárním týmu |
komunikovat s dětským pacientem/klientem a jeho rodiči |
komunikovat s dětským pacientem/klientem a jeho rodiči |
podílet se na edukaci ošetřovatelské péče zejména v interní a chirurgické péči, |
podílet se na edukaci ošetřovatelské péče zejména v interní a chirurgické péči, |
hledat pochopení smyslu kritického myšlení, otevřenosti a zpětné vazby jako pomoc a podporu pomáhajících profesí |
hledat pochopení smyslu kritického myšlení, otevřenosti a zpětné vazby jako pomoc a podporu pomáhajících profesí |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Pozorování |
Pozorování |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozhovor |
Rozhovor |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Doporučená literatura
|
-
ČESKO. Vyhláška č. 55/2011 Sb. v platném znění..
-
ČESKO. Zákon č. 96/2004 Sb. v platném znění..
-
Průvodce odbornou praxí/ Deník odborné praxe a informace [online]. Dostupný z http://vyuka.fhs.utb.cz.
-
HAUKE, M. Zvládání problémových situací se seniory. Praha: Grada, 2014.
-
HERDMAN, T.H. & KAMITSURU, S., překlad Pavla Kudlová. NANDA International, Inc. OŠETŘOVATELSKÉ DIAGNÓZY: Definice a klasifikace 2015-2017. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5412-3.
-
JOINT COMMISSION RESOURCES. Prevence pádů ve zdravotnickém zařízení. Praha: Grada, 2007.
-
KŘIVOHLAVÝ. J., PEČENKOVÁ. J. Duševní hygiena zdravotní sestry. Praha: Grada, 2004.
-
KUDLOVÁ, Pavla. Ošetřovatelský proces a jeho dokumentace. Zlín: UTB Academia centrum, 2016.
-
MAĎAR. R., PODSTATOVÁ. R., ŘEHOŘOVÁ. J. Prevence nozokomiálních nákaz v klinické praxi. Praha: Grada, 2006.
-
ŠPIRUDOVÁ, L. Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize. Praha: Grada, 2015.
-
TÓTHOVÁ, Valerie a kol. Ošetřovatelský proces a jeho realizace. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-785-9.
-
TRACHTOVÁ, Eva a kolektiv. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. 3. vydání. NCO NZO, 2013. ISBN 978-80-7013-553-2.
-
VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4732-3.
-
VONDRÁČEK, L., LUDVÍK, M., NOVÁKOVÁ. J. Ošetřovatelská dokumentace v praxi. Praha: Grada, 2003.
-
VONDRÁČEK, L., WIRTHOVÁ, V. Sestra a její dokumentace - Návod pro praxi. 1. vydání. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2763-9.
-
VÖRÖSOVÁ, G., A. SOLGAJOVÁ a S. ARCHALOUSOVÁ. Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada, 2015. ISBN 24759265.
-
WATSON, J. Human Caring Science. Boston: Jones and Bartlett, 2012.
-
WORKMAN. B. A. a C. L. BENNETT. Klíčové dovednosti sester. Praha: Grada, 2006.
|