Vyučující
|
-
Schneider Michaela, PhDr. Ph.D., MBA
-
Svobodová Silvie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Semináře - Péče o lůžko nemocného, polohování nemocných -2 hod. - Hygienicko - epidemiologický režim zdravotnického zařízení, dezinfekce a sterilizace, mytí rukou -2 hod. - Prevence nozokomiálních nákaz -2 hod. - Hygienická péče o nemocné děti a dospělé, prevence opruzenin a proleženin, měření a vážení -2 hod. - Péče o vyprazdňování nemocných, péče o inkontinentní -2 hod. - Cévkování, klyzma -2 hod. - Péče o výživu a hydrataci nemocných dospělých a dětí -2 hod. - Měření fyziologických funkcí -2 hod. - Odběry biologického materiálu -2 hod. - Ošetřovací jednotka, příjem, překlad a propuštění nemocného, ošetřovatelská dokumentace -2 hod. Cvičení - Péče o lůžko nemocného, polohování nemocných - 4 hod. - Hygienicko - epidemiologický režim zdravotnického zařízení, dezinfekce a sterilizace, mytí rukou - 4 hod. - Prevence nozokomiálních nákaz - 2 hod. - Hygienická péče o nemocné děti a dospělé, prevence opruzenin a proleženin, měření a vážení - 4 hod. - Péče o vyprazdňování nemocných, péče o inkontinentní - 3 hod. - Cévkování, klyzma - 4 hod. - Péče o výživu a hydrataci nemocných dospělých a dětí - 4 hod. - Měření fyziologických funkcí - 4 hod. - Odběry biologického materiálu - 8 hod. - Ošetřovací jednotka, příjem, překlad a propuštění nemocného, ošetřovatelská dokumentace - 3 hod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Praktické procvičování, Týmová práce
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat zásady BOZP |
definovat zásady BOZP |
popsat jednotlivé ošetřovatelské postupy ošetřovatelských výkonů a intervencí u probíraných témat |
popsat jednotlivé ošetřovatelské postupy ošetřovatelských výkonů a intervencí u probíraných témat |
vysvětlit pojmy vztahující se k dovednostem v ošetřovatelských postupech u probíraných témat |
vysvětlit pojmy vztahující se k dovednostem v ošetřovatelských postupech u probíraných témat |
vyjmenovat pomůcky a postup jednotlivých ošetřovatelských výkonů a intervencí u probíraných témat |
vyjmenovat pomůcky a postup jednotlivých ošetřovatelských výkonů a intervencí u probíraných témat |
zdůvodnit principy kvalitní a bezpečné ošetřovatelské péče |
zdůvodnit principy kvalitní a bezpečné ošetřovatelské péče |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat teoretické znalosti při zajišťování komplexní ošetřovatelské péče |
aplikovat teoretické znalosti při zajišťování komplexní ošetřovatelské péče |
připravit pomůcky a materiál k jednotlivým ošetřovatelským výkonům a ošetřovatelským intervencím vztahujícím se k probíraným tématům |
připravit pomůcky a materiál k jednotlivým ošetřovatelským výkonům a ošetřovatelským intervencím vztahujícím se k probíraným tématům |
zhodnotit zdravotní stav pacienta/klienta před, při a po ošetřovatelských výkonech vztahujících se k probíraným tématům |
zhodnotit zdravotní stav pacienta/klienta před, při a po ošetřovatelských výkonech vztahujících se k probíraným tématům |
zdokumentovat základní provedené činnosti poskytované pacientovi/klientovi v rámci komplexní ošetřovatelské péče u probíraných témat |
zdokumentovat základní provedené činnosti poskytované pacientovi/klientovi v rámci komplexní ošetřovatelské péče u probíraných témat |
vykonávat konkrétní ošetřovatelské činnosti v laboratorních podmínkách odborné učebny vztahující se k probíraným tématům |
vykonávat konkrétní ošetřovatelské činnosti v laboratorních podmínkách odborné učebny vztahující se k probíraným tématům |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
DOUGHERTY, Lisa. a Sara E. LISTER. The Royal Marsden Hospital manual of clinical nursing procedures, 9th Edition, Professional Edition. Wiley-Blackwell, 2015. ISBN 978-1-118-74592-2.
-
JIRKOVSKÝ, D. a kol. Ošetřovatelské postupy a intervence : učebnice pro bakalářské a magisterské studium. Praha : Fakultní nemocnice v Motole, 2012. ISBN 978-80-87347-13-3.
-
JUŘENOVÁ, L., VALENTOVÁ, M. Ošetřovatelské postupy. (Studijní opora). Zlín: UTB, 2007.
-
KOZIEROVÁ, B. et. al. Ošetrovatelstvo 1.a 2. díl. Martin: Osveta, 1995.
-
KRIŠKOVÁ, A. et al. Ošetrovateľské techniky. Martin: Osveta, 2004.
-
POKORNÁ, A., KOMÍNKOVÁ, A., MENŠÍKOVÁ, A., ŠENKYŘÍKOVÁ, M. Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. 1. díl. MU BRNO, 2019. ISBN 987-80-210-9297-6.
-
POKORNÁ, A., KOMÍNKOVÁ, A., SIKOROVÁ, N. Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. 2. díl.. Brno: Masarykova univerzita, 2014.
-
POTTER P., A. G. PERRY, P. A. STOCKERT a A. HALL. Essentials for nursing practice. 2015.
-
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II. Praha:Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3420-0.
-
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3419-4.
|