Předmět: Seminář k bakalářské práci 2

« Zpět
Název předmětu Seminář k bakalářské práci 2
Kód předmětu UZV/O4KSB
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pavelková Jaroslava, prof. RNDr. CSc.
Obsah předmětu
- Postup při zpracování bakalářské práce (věcná sdělení - obsah a forma) - 1 hod. - Obecné požadavky na zpracování bakalářské práce - 1 hod. - Projektování obsahu bakalářské práce - 1 hod. - Metodika zpracování bakalářské práce - 1 hod. - Organizace výzkumu (předvýzkum, pilotáž), výběr respondentů - 1 hod. - Zadání bakalářské práce do STAGu - 1 hod. - Diskuse k problematice, evaluace předmětu - 1 hod.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
  • Účast na výuce - 7 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
formulovat podklady pro zadání bakalářské práce
formulovat podklady pro zadání bakalářské práce
konzultovat podklady pro zadání bakalářské práce
konzultovat podklady pro zadání bakalářské práce
projektovat obsah teoretické části bakalářské práce
projektovat obsah teoretické části bakalářské práce
konzultovat obsah teoretické části bakalářské práce
konzultovat obsah teoretické části bakalářské práce
disponovat základními znalostmi metodiky k zpracování bakalářské práce
disponovat základními znalostmi metodiky k zpracování bakalářské práce
formulovat kritéria pro výběr respondentů / participantů / účastníků výzkumu
formulovat kritéria pro výběr respondentů / participantů / účastníků výzkumu
Odborné dovednosti
vyhledat v domácích i zahraničních odborných databázích vhodné studie, full texty
vyhledat v domácích i zahraničních odborných databázích vhodné studie, full texty
prokázat znalosti odborné literatury k tématu bakalářské práce
prokázat znalosti odborné literatury k tématu bakalářské práce
disponovat odbornými pojmy, které se vztahují k tématu bakalářské práce
disponovat odbornými pojmy, které se vztahují k tématu bakalářské práce
konzultovat s pracovníky Knihovny UTB k problematice citací a dostupnosti odborné literatury
konzultovat s pracovníky Knihovny UTB k problematice citací a dostupnosti odborné literatury
prezentovat projekt bakalářské práce (obsah teoretické a metodologické části práce)
prezentovat projekt bakalářské práce (obsah teoretické a metodologické části práce)
spolupracovat efektivně a pravidelně s vedoucím bakalářské práce
spolupracovat efektivně a pravidelně s vedoucím bakalářské práce
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • ČSN ISO 690 (01 0197) Dokumentace. Bibliografické citace. Obsah, forma a struktura.
  • BÁRTLOVÁ, S., P. SADÍLEK a V. TÓTHOVÁ. Výzkum a ošetřovatelství. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2008.
  • GERŠLOVÁ, J. Vádemékum vědecké a odborné práce. Praha: Professional Publishing, 2009.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2016.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007.
  • CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015.
  • IVANOVÁ, K. a L. JUŘÍČKOVÁ. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007.
  • KRÁTKÁ, Anna. Kurz MOODLE.
  • KUDLOVÁ, P., PAVELKOVÁ, J. Metodika ke zpracování závěrečných prací pro vybrané nelékařské zdravotnické obory. Zlín. 2022.
  • KUTNOHORSKÁ, J. Výzkum v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2009.
  • LMAŠIOVÁ, A. a K. KOHÚTOVÁ. Tvorba a štatistické vyhodnotenie dotazníka. Ružomberok: Verbum, 2014.
  • MACHAN, R. Odborné čtení a psaní. Úvod do studia a psaní odborného textu. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií, 2010.
  • MARTINCOVÁ, J. Manuál pro zpracování závěrečných prací. Určeno pro studenty Ústavu zdravotnických věd. Zlín, 2014.
  • MELUŠ, V. a kol. Zásady štatistického spracovania dát a interpretácie výsledkov v zdravotnických odbor. Trenčín: Trenčianska univerzita A. Dubčeka, 2015.
  • MEŠKO, D., D. KATUŠČÁK a J. FINDRA. Akademická příručka. Martin: Osveta, 2006.
  • POPOVIČ, Ľ. Propedeutika vedeckej práce preošetřovateľov. Ružomberok, KU, 2008.
  • POPOVIČ, Ľ. Propedeutika vedeckej práce v ošetrovateľstve II.. Ružomberok, KU, 2009.
  • SILVERMAN, D. Interpreting Qualitative Data. Methods for Analysing Talk, Text and Interaction. London: Sage Publications, 2001.
  • SPOUSTA, V. Vádemékum autora odborné a vědecké práce humanitního a sociálního zaměření. Brno: CERM, 2009.
  • SYNEK, M., A. VÁVROVÁ a V. SEDLÁČKOVÁ. Jak psát diplomové a jiné písemné práce. Praha: Nakladatelství Oeconomica, 2006.
  • ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009.
  • TAVEL, P., L. FOJTOVÁ a G. ŠARNÍKOVÁ. Práce s anglickými texty v bakalářské a diplomové práci. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií, 2013.
  • VÉVODOVÁ, Š. a K. IVANOVÁ. Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015.
  • ZBÍRAL, Robert. Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských odborných prací. Praha: Linde, 2009.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr