Předmět: Individuální bloková praxe 2

« Zpět
Název předmětu Individuální bloková praxe 2
Kód předmětu UZV/O4KIX
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Snopek Petr, PhDr. Mgr. PhD., MBA
Obsah předmětu
Seznámení se s charakterem, organizací práce a specifiky práce na pracovištích interního ypu (interní, kardiologické, neurologické, chirurgické, traumatologické, ortopedické, urologické oddělení apod.). Seznámení se s charakterem, organizací práce a specifiky práce na dětském oddělení včetně ambulantního úseku. Práce s dokumentací na daném oddělení. Poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu skupině nemocných na interním, urologickém, neurologickém, ortopedickém, chirurgickém a dětském oddělení. Plnění ošetřovatelských výkonů pod vedením sestry/mentorky dle platných norem a standardů. Realizace ošetřovatelského procesu u nemocných na daném pracovišti. Edukační proces, jeho příprava a realizace. Spolupráce v multidisciplinárním týmu, předávání informací o nemocných. Plnění semestrálních úkolů, vedení docházky, vedení přehledu splněných výkonů (logbook).

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Praktické procvičování, Týmová práce
Výsledky učení
Odborné znalosti
orientovat se ve zdravotnické dokumentaci
orientovat se ve zdravotnické dokumentaci
uplatnit jednotlivé kroky ošetřovatelského procesu u konkrétních klientů a obhájit je
uplatnit jednotlivé kroky ošetřovatelského procesu u konkrétních klientů a obhájit je
prakticky realizovat vědomosti získané v teoretické výuce
prakticky realizovat vědomosti získané v teoretické výuce
svých kompetencí, které využívá během své klinické praxe
svých kompetencí, které využívá během své klinické praxe
Odborné dovednosti
reagovat na bolest a další potřeby dítěte a dospělého člověka
reagovat na bolest a další potřeby dítěte a dospělého člověka
správně realizovat ošetřovatelské techniky, měření fyziologických funkcí, podávání léků různými formami aj.
správně realizovat ošetřovatelské techniky, měření fyziologických funkcí, podávání léků různými formami aj.
pracovat formou ošetřovatelského procesu
pracovat formou ošetřovatelského procesu
projektovat a realizovat edukační proces u dítěte a dospělého pacienta
projektovat a realizovat edukační proces u dítěte a dospělého pacienta
provádět záznamy do ošetřovatelské dokumentace
provádět záznamy do ošetřovatelské dokumentace
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Pozorování
Pozorování
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Týmová práce
Týmová práce
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Pozorování
Pozorování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Rozhovor
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Rozhovor
Analýza výkonů studenta
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • ČESKO. Vyhláška č. 55/2011 Sb. v platném znění..
  • ČESKO. Zákon č. 96/2004 Sb. v platném znění..
  • Průvodce odbornou praxí/ Deník odborné praxe a informace [online]. Dostupný z http://vyuka.fhs.utb.cz.
  • HAUKE, M. Zvládání problémových situací se seniory. Praha: Grada, 2014.
  • HERDMAN, T.H. & KAMITSURU, S., překlad Pavla Kudlová. NANDA International, Inc. OŠETŘOVATELSKÉ DIAGNÓZY: Definice a klasifikace 2015-2017. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5412-3.
  • JOINT COMMISSION RESOURCES. Prevence pádů ve zdravotnickém zařízení. Praha: Grada, 2007.
  • KŘIVOHLAVÝ. J., PEČENKOVÁ. J. Duševní hygiena zdravotní sestry. Praha: Grada, 2004.
  • KUDLOVÁ, Pavla. Ošetřovatelský proces a jeho dokumentace. Zlín: UTB Academia centrum, 2016.
  • MAĎAR. R., PODSTATOVÁ. R., ŘEHOŘOVÁ. J. Prevence nozokomiálních nákaz v klinické praxi. Praha: Grada, 2006.
  • ŠPIRUDOVÁ, L. Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize. Praha: Grada, 2015.
  • TÓTHOVÁ, Valerie a kol. Ošetřovatelský proces a jeho realizace. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-785-9.
  • TRACHTOVÁ, Eva a kolektiv. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. 3. vydání. NCO NZO, 2013. ISBN 978-80-7013-553-2.
  • VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4732-3.
  • VONDRÁČEK, L., LUDVÍK, M., NOVÁKOVÁ. J. Ošetřovatelská dokumentace v praxi. Praha: Grada, 2003.
  • VONDRÁČEK, L., WIRTHOVÁ, V. Sestra a její dokumentace - Návod pro praxi. 1. vydání. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2763-9.
  • VÖRÖSOVÁ, G., A. SOLGAJOVÁ a S. ARCHALOUSOVÁ. Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada, 2015. ISBN 24759265.
  • WATSON, J. Human Caring Science. Boston: Jones and Bartlett, 2012.
  • WORKMAN. B. A. a C. L. BENNETT. Klíčové dovednosti sester. Praha: Grada, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr