Vyučující
|
-
Snopek Petr, PhDr. Mgr. PhD., MBA
|
Obsah předmětu
|
Seznámení se s charakterem, organizací práce a specifiky práce na pracovištích interního ypu (interní, kardiologické, neurologické, chirurgické, traumatologické, ortopedické, urologické oddělení apod.). Seznámení se s charakterem, organizací práce a specifiky práce na dětském oddělení včetně ambulantního úseku. Práce s dokumentací na daném oddělení. Poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu skupině nemocných na interním, urologickém, neurologickém, ortopedickém, chirurgickém a dětském oddělení. Plnění ošetřovatelských výkonů pod vedením sestry/mentorky dle platných norem a standardů. Realizace ošetřovatelského procesu u nemocných na daném pracovišti. Edukační proces, jeho příprava a realizace. Spolupráce v multidisciplinárním týmu, předávání informací o nemocných. Plnění semestrálních úkolů, vedení docházky, vedení přehledu splněných výkonů (logbook).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Praktické procvičování, Týmová práce
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se ve zdravotnické dokumentaci |
orientovat se ve zdravotnické dokumentaci |
uplatnit jednotlivé kroky ošetřovatelského procesu u konkrétních klientů a obhájit je |
uplatnit jednotlivé kroky ošetřovatelského procesu u konkrétních klientů a obhájit je |
prakticky realizovat vědomosti získané v teoretické výuce |
prakticky realizovat vědomosti získané v teoretické výuce |
svých kompetencí, které využívá během své klinické praxe |
svých kompetencí, které využívá během své klinické praxe |
Odborné dovednosti |
---|
reagovat na bolest a další potřeby dítěte a dospělého člověka |
reagovat na bolest a další potřeby dítěte a dospělého člověka |
správně realizovat ošetřovatelské techniky, měření fyziologických funkcí, podávání léků různými formami aj. |
správně realizovat ošetřovatelské techniky, měření fyziologických funkcí, podávání léků různými formami aj. |
pracovat formou ošetřovatelského procesu |
pracovat formou ošetřovatelského procesu |
projektovat a realizovat edukační proces u dítěte a dospělého pacienta |
projektovat a realizovat edukační proces u dítěte a dospělého pacienta |
provádět záznamy do ošetřovatelské dokumentace |
provádět záznamy do ošetřovatelské dokumentace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Pozorování |
Pozorování |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Týmová práce |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Pozorování |
Pozorování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozhovor |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozhovor |
Analýza výkonů studenta |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
ČESKO. Vyhláška č. 55/2011 Sb. v platném znění..
-
ČESKO. Zákon č. 96/2004 Sb. v platném znění..
-
Průvodce odbornou praxí/ Deník odborné praxe a informace [online]. Dostupný z http://vyuka.fhs.utb.cz.
-
HAUKE, M. Zvládání problémových situací se seniory. Praha: Grada, 2014.
-
HERDMAN, T.H. & KAMITSURU, S., překlad Pavla Kudlová. NANDA International, Inc. OŠETŘOVATELSKÉ DIAGNÓZY: Definice a klasifikace 2015-2017. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5412-3.
-
JOINT COMMISSION RESOURCES. Prevence pádů ve zdravotnickém zařízení. Praha: Grada, 2007.
-
KŘIVOHLAVÝ. J., PEČENKOVÁ. J. Duševní hygiena zdravotní sestry. Praha: Grada, 2004.
-
KUDLOVÁ, Pavla. Ošetřovatelský proces a jeho dokumentace. Zlín: UTB Academia centrum, 2016.
-
MAĎAR. R., PODSTATOVÁ. R., ŘEHOŘOVÁ. J. Prevence nozokomiálních nákaz v klinické praxi. Praha: Grada, 2006.
-
ŠPIRUDOVÁ, L. Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize. Praha: Grada, 2015.
-
TÓTHOVÁ, Valerie a kol. Ošetřovatelský proces a jeho realizace. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-785-9.
-
TRACHTOVÁ, Eva a kolektiv. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. 3. vydání. NCO NZO, 2013. ISBN 978-80-7013-553-2.
-
VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4732-3.
-
VONDRÁČEK, L., LUDVÍK, M., NOVÁKOVÁ. J. Ošetřovatelská dokumentace v praxi. Praha: Grada, 2003.
-
VONDRÁČEK, L., WIRTHOVÁ, V. Sestra a její dokumentace - Návod pro praxi. 1. vydání. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2763-9.
-
VÖRÖSOVÁ, G., A. SOLGAJOVÁ a S. ARCHALOUSOVÁ. Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada, 2015. ISBN 24759265.
-
WATSON, J. Human Caring Science. Boston: Jones and Bartlett, 2012.
-
WORKMAN. B. A. a C. L. BENNETT. Klíčové dovednosti sester. Praha: Grada, 2006.
|