Předmět: Individuální bloková praxe 2

« Zpět
Název předmětu Individuální bloková praxe 2
Kód předmětu UZV/O4IX
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hůsková Jitka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Seznámení se s charakterem, organizací práce a specifiky práce na pracovištích interního ypu (interní, kardiologické, neurologické, chirurgické, traumatologické, ortopedické, urologické oddělení apod.). Seznámení se s charakterem, organizací práce a specifiky práce na dětském oddělení včetně ambulantního úseku. Práce s dokumentací na daném oddělení. Poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu skupině nemocných na interním, urologickém, neurologickém, ortopedickém, chirurgickém a dětském oddělení. Plnění ošetřovatelských výkonů pod vedením sestry/mentorky dle platných norem a standardů. Realizace ošetřovatelského procesu u nemocných na daném pracovišti. Edukační proces, jeho příprava a realizace. Spolupráce v multidisciplinárním týmu, předávání informací o nemocných. Plnění semestrálních úkolů, vedení docházky, vedení přehledu splněných výkonů (logbook).

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Praktické procvičování, Týmová práce
  • Účast na výuce - 302 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit rozdíly interní a chirurgické péče, využívání současných léčebně/diagnostických metod ve vztahu k poskytování ošetřovatelské péče (viz např. endoskopie aj.)
vysvětlit rozdíly interní a chirurgické péče, využívání současných léčebně/diagnostických metod ve vztahu k poskytování ošetřovatelské péče (viz např. endoskopie aj.)
popsat strukturu a specifika ošetřovatelské péče v pediatrii
popsat strukturu a specifika ošetřovatelské péče v pediatrii
zdůvodnit specifika akutní ošetřovatelské péče o pacienty v interní, chirurgické a pediatrické péče
zdůvodnit specifika akutní ošetřovatelské péče o pacienty v interní, chirurgické a pediatrické péče
zdůvodnit specifika péče o pacienty/klienty s diabetem, hypertenzí a dalšími komorbiditami v interní a chirurgické péči
zdůvodnit specifika péče o pacienty/klienty s diabetem, hypertenzí a dalšími komorbiditami v interní a chirurgické péči
zdůvodnit význam bezpečné komunikace s pacientem/klientem, dítětem a rodiči
zdůvodnit význam bezpečné komunikace s pacientem/klientem, dítětem a rodiči
vysvětlit nutnost bezpečné identifikace pacienta/klienta
vysvětlit nutnost bezpečné identifikace pacienta/klienta
Odborné dovednosti
aplikovat teoretické vědomosti a praktické dovednosti získané v laboratorních podmínkách vyučování do interní, chirurgické a pediatrické péče (sběr anamnézy, posouzení sestrou, využití hodnotících technik soběstačnosti, měření fyziologických funkcí, viz činnosti Logbook.)
aplikovat teoretické vědomosti a praktické dovednosti získané v laboratorních podmínkách vyučování do interní, chirurgické a pediatrické péče (sběr anamnézy, posouzení sestrou, využití hodnotících technik soběstačnosti, měření fyziologických funkcí, viz činnosti Logbook.)
precizovat profesionální praktickou zručnost v klinickém prostředí interní, chirurgické a pediatrické péče
precizovat profesionální praktickou zručnost v klinickém prostředí interní, chirurgické a pediatrické péče
komunikovat s pacientem a jeho rodinou, v multidisciplinárním týmu
komunikovat s pacientem a jeho rodinou, v multidisciplinárním týmu
komunikovat s dětským pacientem/klientem a jeho rodiči
komunikovat s dětským pacientem/klientem a jeho rodiči
podílet se na edukaci ošetřovatelské péče zejména v interní a chirurgické péči,
podílet se na edukaci ošetřovatelské péče zejména v interní a chirurgické péči,
hledat pochopení smyslu kritického myšlení, otevřenosti a zpětné vazby jako pomoc a podporu pomáhajících profesí
hledat pochopení smyslu kritického myšlení, otevřenosti a zpětné vazby jako pomoc a podporu pomáhajících profesí
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Pozorování
Pozorování
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Rozhovor
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • ČESKO. Vyhláška č. 55/2011 Sb. v platném znění..
  • ČESKO. Zákon č. 96/2004 Sb. v platném znění..
  • Průvodce odbornou praxí/ Deník odborné praxe a informace [online]. Dostupný z http://vyuka.fhs.utb.cz.
  • HAUKE, M. Zvládání problémových situací se seniory. Praha: Grada, 2014.
  • HERDMAN, T.H. & KAMITSURU, S., překlad Pavla Kudlová. NANDA International, Inc. OŠETŘOVATELSKÉ DIAGNÓZY: Definice a klasifikace 2015-2017. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5412-3.
  • JOINT COMMISSION RESOURCES. Prevence pádů ve zdravotnickém zařízení. Praha: Grada, 2007.
  • KŘIVOHLAVÝ. J., PEČENKOVÁ. J. Duševní hygiena zdravotní sestry. Praha: Grada, 2004.
  • KUDLOVÁ, Pavla. Ošetřovatelský proces a jeho dokumentace. Zlín: UTB Academia centrum, 2016.
  • MAĎAR. R., PODSTATOVÁ. R., ŘEHOŘOVÁ. J. Prevence nozokomiálních nákaz v klinické praxi. Praha: Grada, 2006.
  • ŠPIRUDOVÁ, L. Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize. Praha: Grada, 2015.
  • TÓTHOVÁ, Valerie a kol. Ošetřovatelský proces a jeho realizace. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-785-9.
  • TRACHTOVÁ, Eva a kolektiv. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. 3. vydání. NCO NZO, 2013. ISBN 978-80-7013-553-2.
  • VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4732-3.
  • VONDRÁČEK, L., LUDVÍK, M., NOVÁKOVÁ. J. Ošetřovatelská dokumentace v praxi. Praha: Grada, 2003.
  • VONDRÁČEK, L., WIRTHOVÁ, V. Sestra a její dokumentace - Návod pro praxi. 1. vydání. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2763-9.
  • VÖRÖSOVÁ, G., A. SOLGAJOVÁ a S. ARCHALOUSOVÁ. Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada, 2015. ISBN 24759265.
  • WATSON, J. Human Caring Science. Boston: Jones and Bartlett, 2012.
  • WORKMAN. B. A. a C. L. BENNETT. Klíčové dovednosti sester. Praha: Grada, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr