Předmět: Adaptační kurz

« Zpět
Název předmětu Adaptační kurz
Kód předmětu UZV/O1KAD
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krátká Anna, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Zážitkový kurz na začátku studia.

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Sebereflexe, Práce studentů ve dvojicích
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 22 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
orientovat se v legislativě spojené s vysokoškolským studiem
orientovat se v legislativě spojené s vysokoškolským studiem
popsat základní zásady BOZP a PO na UTB a ve zdravotnických zařízeních, kde probíhá praktická výuka
popsat základní zásady BOZP a PO na UTB a ve zdravotnických zařízeních, kde probíhá praktická výuka
seznámit se s nabídkou služeb pro podporu studia
seznámit se s nabídkou služeb pro podporu studia
vysvětlit organizaci výuky, hodnocení výuky, ukončování výuky
vysvětlit organizaci výuky, hodnocení výuky, ukončování výuky
popsat význam a způsob výběru předmětů, hodnocení výuky a ukončení předmětu
popsat význam a způsob výběru předmětů, hodnocení výuky a ukončení předmětu
Odborné dovednosti
zvládnout adaptační proces ve vysokoškolském vzdělávání
zvládnout adaptační proces ve vysokoškolském vzdělávání
využívat služby pro podporu studia
využívat služby pro podporu studia
orientovat se v prostředí vysokoškolského studia
orientovat se v prostředí vysokoškolského studia
realizovat základní zásady BOZP na UTB a ve zdravotnických zařízeních, kde probíhá praktická výuka
realizovat základní zásady BOZP na UTB a ve zdravotnických zařízeních, kde probíhá praktická výuka
postupovat dle legislativních norem při realizaci výuky, hodnocení výuky a ukončování výuky
postupovat dle legislativních norem při realizaci výuky, hodnocení výuky a ukončování výuky
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Týmová práce
Týmová práce
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Sebereflexe
Sebereflexe
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Hodnotící metody
Rozhovor
Rozhovor
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • AUJEZKÁ, A. et al. Metodika osobního rozvoje. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a Všeobecná fakultní nemocnice, 2015.
  • HANUŠ, R. a L. CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009.
  • PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2013.
  • ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. Benefity využití sportovních a prožitkových aktivit v edukačních souvislostech: kolektivní monografie. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr