|
Vyučující
|
-
Křivák Radim, PhDr. Mgr. BBA
-
Snopek Petr, PhDr. Mgr. PhD., MBA
|
|
Obsah předmětu
|
- úvod do předmětu, zdravotnická záchranná služba (ZZS) jako součást IZS, vymezení základních pojmů - základní úkoly ZZS, organizace sítě ZZS - poskytovatel ZZS a organiozace zdravotnických zařízení ZZS - zdravotnické operační středisko a pomocné operační středisko - úkoly výjezdových základen a výjezdových skupin - pracoviště krizové připravenosti a letecká záchranná služba - medicína katastrof, definice a specifické rysy medicíny katastrof - organizační problémy záchranných akcí, zdravotnické třídění, lékařská první pomoc, zásady přednemocniční neodkladné péče - poskytování rychlé zdravotnické a lékařské pomoci při MU a KS - organizace hygienické služby, hygienická a proti epidemiologická opatření při povodních, velkých průmyslových havariích, epidemiích a nákazách - působnost ministerstva a kraje, financování ZZS
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Zážitková (sebezkušenostní), Řešení situačních problematik - učení se v situacích
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat strukturu hygienické služby v ČR |
| popsat strukturu hygienické služby v ČR |
| vysvětlit specifika neodkladné resuscitace u dětí |
| vysvětlit specifika neodkladné resuscitace u dětí |
| popsat postupy základní neodkladné resuscitace |
| popsat postupy základní neodkladné resuscitace |
| definovat obecné zásady první pomoci |
| definovat obecné zásady první pomoci |
| popsat základní úkoly zdravotnické záchranné služby |
| popsat základní úkoly zdravotnické záchranné služby |
| Odborné dovednosti |
|---|
| použít AED při resuscitaci |
| použít AED při resuscitaci |
| ošetřit drobná poranění |
| ošetřit drobná poranění |
| poskytnout laickou první pomoc |
| poskytnout laickou první pomoc |
| aktivovat záchranný řetězec |
| aktivovat záchranný řetězec |
| ošetřit akutní stav ohrožující život postiženého |
| ošetřit akutní stav ohrožující život postiženého |
| vyhodnotit aktuální stav postiženého |
| vyhodnotit aktuální stav postiženého |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Přednášení |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Přednášení |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
BELEJOVÁ, H. První pomoc "Kdy jindy než teď, kdo jiný než Ty?". Brno: Tribun EU, 2016.
-
MATOUŠKOVÁ, I., D. HORÁKOVÁ, J. VLČKOVÁ a O. HOLÝ. Vybrané kapitoly z epidemiologie 2. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2016.
-
ŠÍN R. et al. Medicína katastrof. Praha: Galén, 2017. ISBN 978-80-7492-295-4.
-
ŠTĚTINA, J. a kol. Zdravotnictví a integrovaný záchranný systém při hromadných neštěstích a katastrofách. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4578-7.
|