Předmět: Prezentační dovednosti

« Zpět
Název předmětu Prezentační dovednosti
Kód předmětu UZV/DKPRE
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hoffmannová Andrea, Mgr.
Obsah předmětu
Semináře - Uvedení do problematiky - komunikační a prezentační dovednosti. - Základy profesionální rétoriky - struktura a styl, srozumitelnost sdělení. - Základy profesionální rétoriky - rétorická obratnost a práce s hlasem, mimika a gestikulace, první dojem, rétorické chyby a rušivé elementy. - Zásady přípravy na přednášku - zdokonalení individuální metody přípravy, zvládání trémy. - Zvládání náročných situací k publiku/tématu. - Používání prostředků k vizualizaci - zásady vizualizace a praktické tipy pro používání vizualizačních prostředků. - Moderace diskuze a metody zaznamenávání nápadů. Aktivní naslouchání - pravidla aktivního naslouchání, základní metody pro aktivní naslouchání. Cvičení - Vlastní prezentace. - Vlastní elaluace a evaluace ve skupině.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 7 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 8 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
objasnit základy profesionální rétoriky
objasnit základy profesionální rétoriky
posoudit práci s hlasem, mimiku a gestikulaci vzhledem k dané situaci v posluchárně
posoudit práci s hlasem, mimiku a gestikulaci vzhledem k dané situaci v posluchárně
odhadnout a zvládnout náročnou situaci k publiku/tématu
odhadnout a zvládnout náročnou situaci k publiku/tématu
posoudit vhodnost prostředků k vizualizaci
posoudit vhodnost prostředků k vizualizaci
provádět moderaci diskuze a aktivně naslouchat publiku
provádět moderaci diskuze a aktivně naslouchat publiku
Odborné dovednosti
rozeznat účel prezentace a cíl, jehož chce dosáhnout
rozeznat účel prezentace a cíl, jehož chce dosáhnout
sestavit prezentaci dle typu a potřeb posluchačů, logicky prezentaci strukturovat
sestavit prezentaci dle typu a potřeb posluchačů, logicky prezentaci strukturovat
navrhnout a připravit nejvhodnější vizuální prostředky dané prezentace
navrhnout a připravit nejvhodnější vizuální prostředky dané prezentace
zhodnotit své řečnické dovednosti a adekvátně reagovat na otázky
zhodnotit své řečnické dovednosti a adekvátně reagovat na otázky
užívat získané poznatky ke vhodnému a erudovanému vystupování na veřejnosti
užívat získané poznatky ke vhodnému a erudovanému vystupování na veřejnosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • BEERMAN, S., SCHUBACH, M. Hry na semináře a workshopy. Praha: Grada, 2009.
  • MABEN, J., GRIFFITHS, P. Nurses in Society: Starting the debate. London: King´s College London, 2008.
  • MANDEL, S. Effective Presentation Skills: A Practical Guide to Better Speaking. Boston: M MA, 1995.
  • NOLLKE, C. Umění prezentace. Praha: Grada, 2003.
  • SIDDONS, S. The complete presentation skills handbook: how to understand and reach your audience for maximum impact and success. London: Kogan Page, 2008.
  • VAN EMBEDEN, J., BECKER, L. M. Presentation skills for students. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2004.
  • ZACHAROVÁ, E. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr