Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Posouzení v sociální práci. Cíle a zaměření posouzení životní situace. Strategie a principy posouzení. Modely posuzování. Fáze - příprava, setkání. Reflexivita v posuzování životní situace klientů. Intervence. Emoce v posuzování klientovy situace. Posouzení životní situace klientů u různých cílových skupin v praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit problematiku posouzení životní situace klienta |
vysvětlit problematiku posouzení životní situace klienta |
popsat cíle a zaměření posouzení životní situace |
popsat cíle a zaměření posouzení životní situace |
vyjmenovat a popsat jednotlivé fáze posouzení |
vyjmenovat a popsat jednotlivé fáze posouzení |
charakterizovat modely posuzování |
charakterizovat modely posuzování |
vysvětlit pojem reflexe a reflexivní posuzování |
vysvětlit pojem reflexe a reflexivní posuzování |
Odborné dovednosti |
---|
využívat v praxi zdravotně sociální práce strategie a perspektivy posouzení |
využívat v praxi zdravotně sociální práce strategie a perspektivy posouzení |
komplexně posuzovat životní situace různých cílových skupiny klientů |
komplexně posuzovat životní situace různých cílových skupiny klientů |
využít reflektivitu v procesech životní situace |
využít reflektivitu v procesech životní situace |
používat vyhodnocení situace klienta v praxi zdravotně sociálního pracovníka ve zdravotnických zařízeních, navrhnout účinnou intervenci |
používat vyhodnocení situace klienta v praxi zdravotně sociálního pracovníka ve zdravotnických zařízeních, navrhnout účinnou intervenci |
zaznamenávat a administrovat proces posouzení klienta |
zaznamenávat a administrovat proces posouzení klienta |
Doporučená literatura
|
-
JANEBOVÁ, R., SMUTEK, M. (eds.). Posuzování životní situace v sociální práci. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008.
|