Vyučující
|
-
Dolejšová Marcela, Mgr. et Mgr. Bc.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení pojmu komunita, komunitní práce, komunitní péče, historie. Komunitní služby a instituce. Komunitní plánování. Komunitní péče o seniory. Komunitní péče o duševně nemocné. Komunitní péče u kulturně odlišných skupin. Komunitní péče o pachatele trestných činů. Návaznost zdravotní a sociální péče - teoretická východiska.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Absolvování předmětu Teorie sociální práce, Metody sociální práce. |
Absolvování předmětu Teorie sociální práce, Metody sociální práce. |
Výsledky učení |
---|
vymezit pojmy komunita, komunitní práce, komunitní péče historie |
vymezit pojmy komunita, komunitní práce, komunitní péče historie |
orientovat se v komunitním zasíťování |
orientovat se v komunitním zasíťování |
plánovat v oblasti komunitní péče |
plánovat v oblasti komunitní péče |
specifikovat komunitní péči o seniory |
specifikovat komunitní péči o seniory |
specifikovat komunitní péči o duševně nemocné |
specifikovat komunitní péči o duševně nemocné |
specifikovat komunitní péči u kulturně odlišných skupin |
specifikovat komunitní péči u kulturně odlišných skupin |
specifikovat komunitní péči o pachatele trestných činů |
specifikovat komunitní péči o pachatele trestných činů |
definovat zdravotní a sociální péči - teoretická východiska |
definovat zdravotní a sociální péči - teoretická východiska |
Odborné dovednosti |
---|
používat základní terminologii (komunita, komunitní péče, komunitní práce, sociální služba, atd.) |
používat základní terminologii (komunita, komunitní péče, komunitní práce, sociální služba, atd.) |
orientovat se ve formách zdravotně sociální péče |
orientovat se ve formách zdravotně sociální péče |
organizovat práci v zařízeních zdravotnického a sociálního typu |
organizovat práci v zařízeních zdravotnického a sociálního typu |
orientovat se v možnostech řešení sociální situace a procesu financování služeb |
orientovat se v možnostech řešení sociální situace a procesu financování služeb |
vytvořit komunitní plán |
vytvořit komunitní plán |
komunikovat a reagovat na potřeby člověka s omezenou soběstačností |
komunikovat a reagovat na potřeby člověka s omezenou soběstačností |
spolupracovat s rodinou klienta a odborníky |
spolupracovat s rodinou klienta a odborníky |
podílet se na zvýšení kvality života klienta s handicapem, seniorů a jiných znevýhodněných skupin klientů |
podílet se na zvýšení kvality života klienta s handicapem, seniorů a jiných znevýhodněných skupin klientů |
poskytnout klientům profesionální radu a pomoc v kompetencích zdravotně sociálního pracovníka/sociálního pracovníka |
poskytnout klientům profesionální radu a pomoc v kompetencích zdravotně sociálního pracovníka/sociálního pracovníka |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Přednášení |
Přednášení |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Esej |
Esej |
Doporučená literatura
|
-
COURNOYER, B. The social work skills workbook. Boston: Cengage Learning, 2017.
-
ŠTASTNÁ, J. Když se řekne komunitní práce. Praha: Karolinum, 2016.
|