Vyučující
|
-
Hanková Magdalena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Filozofická a metodologická východiska společenskovědního výzkumu. - Metodologie kvantitativního výzkumu: Stanovení výzkumného problému, cílů, operacionalizace proměnných, tvorba hypotéz. - Výběr výzkumného souboru v kvantitativním výzkumu, etické aspekty sociálního výzkumu. - Metody sběru dat v kvantitativním výzkumu. - Deskriptivní statistika. Metody statistického popisu dat. - Grafické metody zobrazení kvantitativních dat. - Statistické testování hypotéz.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat sociální výzkum s přesahem do zdravotně sociální péče |
charakterizovat sociální výzkum s přesahem do zdravotně sociální péče |
používat adekvátní terminologii v sociálním výzkumu s přesahem do zdravotně sociální péče |
používat adekvátní terminologii v sociálním výzkumu s přesahem do zdravotně sociální péče |
popsat znaky kvantitativního výzkumu |
popsat znaky kvantitativního výzkumu |
formulovat metodologické náležitosti kvantitativního výzkumu |
formulovat metodologické náležitosti kvantitativního výzkumu |
používat vhodné analytické postupy při zpracování kvantitativních dat |
používat vhodné analytické postupy při zpracování kvantitativních dat |
Odborné dovednosti |
---|
zvolit vhodné metody sběru dat s ohledem na kvantitativní výzkumný design |
zvolit vhodné metody sběru dat s ohledem na kvantitativní výzkumný design |
aplikovat samostatně vybrané statistické testy |
aplikovat samostatně vybrané statistické testy |
interpretovat výsledky statistického testování |
interpretovat výsledky statistického testování |
graficky zobrazit výsledky testování |
graficky zobrazit výsledky testování |
provést samostatně sběr kvantitativních dat |
provést samostatně sběr kvantitativních dat |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Odborné dovednosti |
---|
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Známkou |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BRUCE, N., POPE, D., STANISTREET, D. Quantitative Methods for Health Research: A Practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics. United Kingdom: Wiley, 2018.
-
BUDÍKOVÁ, M., KRÁLOVÁ, M., MAROŠ, B. Průvodce základními statistickými metodami. Praha: Grada, 2010.
-
CRESWELL, J. W. Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Thousand Oaks: Sage, 2014.
-
CSIERNIK, R., BIRNBAUM, R. Practising social work research: case studies for learning. Toronto: University of Toronto Press, 2017.
-
HENDL, J. a kol. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014.
-
HENDL, J. Přehled statistických metod a zpracování dat. Analýza a ?metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016.
-
JURÍČKOVÁ, L. a kol. Příklady aplikace metodik výzkumů pro studenty nelékařských zdravotnických oborů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014.
-
MACKRIDGE, A., ROWE, P. A Practical Approach to Using Statistics in Health Research: From Planning to Reporting. USA: Wiley, 2018.
-
REICHEL, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009.
-
VÉVODOVÁ, Š. a kol. Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
|