Vyučující
|
-
Pavelková Jaroslava, prof. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
- Anatomie a fyziologie (1 h.). - Buňka, tkáně. Základní orientace na lidském těle (2 h.). - Pohybový systém (8 h.). - Trávicí systém (2 h.). - Dýchací systém (1 h.). - Vylučovací systém (2 h.). - Pohlavní systém (2 h.). - Krevní oběh (2 h.). - Kožní systém (1 h.). - Endokrinní systém (2 h.). - Nervový systém (2 h.).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 55 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat stavbu, funkci a vývojové zvláštnosti jednotlivých soustav lidského těla |
popsat stavbu, funkci a vývojové zvláštnosti jednotlivých soustav lidského těla |
popsat fungování orgánových soustav |
popsat fungování orgánových soustav |
orientovat se v topografii lidského těla |
orientovat se v topografii lidského těla |
vysvětlit činnost jednotlivých tělesných soustav |
vysvětlit činnost jednotlivých tělesných soustav |
rozumět schopnosti lidského organizmu a jeho schopnosti přizpůsobovat svoji činnost podmínkám prostředí |
rozumět schopnosti lidského organizmu a jeho schopnosti přizpůsobovat svoji činnost podmínkám prostředí |
objasnit mechanické, fyzikální a biochemické podstaty procesů a činností organismu |
objasnit mechanické, fyzikální a biochemické podstaty procesů a činností organismu |
chápat obecné principy vzniku a průběhu vybraných nemocí |
chápat obecné principy vzniku a průběhu vybraných nemocí |
objasnit podstatu civilizačních chorob spojených s návyky a životním stylem |
objasnit podstatu civilizačních chorob spojených s návyky a životním stylem |
Odborné dovednosti |
---|
poskytovat detailní informace o stavbě lidského těla |
poskytovat detailní informace o stavbě lidského těla |
poskytovat detailní informace o fungování orgánových soustav |
poskytovat detailní informace o fungování orgánových soustav |
provádět edukaci v oblasti vzniku a průběhu vybraných onemocnění ve vztahu k jednotlivým orgánům |
provádět edukaci v oblasti vzniku a průběhu vybraných onemocnění ve vztahu k jednotlivým orgánům |
provádět edukaci v oblasti vzniku a průběhu vybraných onemocnění ve vztahu k jednotlivým orgánovým soustavám |
provádět edukaci v oblasti vzniku a průběhu vybraných onemocnění ve vztahu k jednotlivým orgánovým soustavám |
realizovat edukaci v problematice civilizačních chorob |
realizovat edukaci v problematice civilizačních chorob |
realizovat edukaci v problematice zdravého životního stylu |
realizovat edukaci v problematice zdravého životního stylu |
dokázat získané vědomosti dále využívat a vhodně implementovat do ostatních odborných předmětů |
dokázat získané vědomosti dále využívat a vhodně implementovat do ostatních odborných předmětů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza textu |
Analýza textu |
Doporučená literatura
|
-
Čihák, R. Anatomie III. Praha: Grada, 2004.
-
Čihák, R. Anatomie II. Praha: Grada, 2002.
-
Čihák, R. Anatomie I. Praha: Grada, 2001.
-
Dvořáčková, J., Gamratová, M. Patologie v kostce: učební texty pro studenty bakalářského studia LF OU. Ostrava: Ostravská univerzita. Ostrava: Ostravská univerzita, 2017.
-
Netter, F. H. Netterův anatomický atlas člověka. Brno: CPress, 2016.
|