|
Vyučující
|
-
Hanková Magdalena, Mgr. Ph.D.
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Věda a výzkum, metodologie vědy. - Téma pedagogického výzkumu, práce s informačními zdroji. - Tvorba teoretických východisek v pedagogickém výzkumu. - Kvantitativní design výzkumu a jeho komponenty. - Kvalitativní design výzkumu a jeho komponenty. - Etika v pedagogickém výzkumu. - Analýza dat v pedagogickém výzkumu. - Abstrakt, anotace a klíčová slova jako součást zprávy o pedagogickém výzkumu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit zásadní terminologii vztahující se k pedagogickému výzkumu |
| vysvětlit zásadní terminologii vztahující se k pedagogickému výzkumu |
| vymezit téma vhodné pro pedagogický výzkum |
| vymezit téma vhodné pro pedagogický výzkum |
| charakterizovat účel teoretických východisek v pedagogickém výzkumu |
| charakterizovat účel teoretických východisek v pedagogickém výzkumu |
| popsat komponenty kvalitativního a kvantitativního výzkumu a etické aspekty pedagogického výzkumu |
| popsat komponenty kvalitativního a kvantitativního výzkumu a etické aspekty pedagogického výzkumu |
| popsat úlohu abstraktu/anotace a klíčových slov ve zprávě o pedagogickém výzkumu |
| popsat úlohu abstraktu/anotace a klíčových slov ve zprávě o pedagogickém výzkumu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat relevantní výzkumné téma |
| identifikovat relevantní výzkumné téma |
| zpracovat teoretická či historická východiska badatelského problému |
| zpracovat teoretická či historická východiska badatelského problému |
| koncipovat metodologický design badatelské aktivity |
| koncipovat metodologický design badatelské aktivity |
| zdůvodnit navržený badatelský postup |
| zdůvodnit navržený badatelský postup |
| reflektovat silné a slabé stránky realizované badatelské aktivity |
| reflektovat silné a slabé stránky realizované badatelské aktivity |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Analýza textu |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Flick, U. An introduction to qualitative research. London: SAGE, 2002.
-
Gavora, P. Obsahová analýza v pedagogickom výskume: Pohľad na jej súčasné podoby. Pedagogická orientace, 25(3), 345-371.. 2015.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Základní teorie a aplikace.. Praha: Portál, 2016.
-
Charmaz, K. Constructing grounded theory. Thousand Isles: SAGE, 2014.
-
Klapko, D. Analysis of National and Cultural Indentity Educational Programmes with Examples of Good Practice. Czech-polish historical and pedagogical journal, 7(2), 72-90.. 2015.
-
Silverman, D. Ako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava: Ikar, 2003.
-
Strauss, A., & Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu.. Bozkovice: Nakladatelství Albert., 1999.
-
Šeďová, K., & Švaříček, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 23(4), 478?510. 2013.
-
Švaříček, R.,& Šeďová, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
|