|
Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Pokračování v kurzu Anglický jazyk 1. - Práce s anglickými informačními zdroji. - Práce s cizojazyčným textem. - Extrahování smyslu ze psaného odborného/vědeckého textu. - Struktura akademického textu (IMRAD). - Rozvoj osobní profesní slovní zásoby pro akademické účely. - Psaní akademické eseje (argumentační a persuasivní esej). - Zpracování poslouchaného odborného textu - přednášky: poslech s porozuměním, poslech pro specifické účely, tvorba osnovy a poznámek apod. - Práce s popisným akademickým textem. Struktura a osnova. Porovnávání a hodnocení textů. - Práce s vizuálním informačním materiálem. - Rozvoj prezentačních způsobilostí - příprava a prezentace - vlastní vystoupení před publikem.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza textu
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 7 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| struktura akademického textu (IMRAD) |
| struktura akademického textu (IMRAD) |
| prvky akademických esejí (argumentační a persuasivní esej) |
| prvky akademických esejí (argumentační a persuasivní esej) |
| rozdíly typů akademických esejí |
| rozdíly typů akademických esejí |
| specifika akademické angličtiny |
| specifika akademické angličtiny |
| prezentační strategie |
| prezentační strategie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat strukturu akademického textu (IMRAD) vybraného odborného textu |
| identifikovat strukturu akademického textu (IMRAD) vybraného odborného textu |
| zpracovat akademickou esej (argumentační a persuasivní esej) |
| zpracovat akademickou esej (argumentační a persuasivní esej) |
| používat vybranou slovní zásobu akademické angličtiny |
| používat vybranou slovní zásobu akademické angličtiny |
| připravit prezentaci na odborné téma |
| připravit prezentaci na odborné téma |
| aplikovat prezentační strategie při vlastní prezentaci odborného tématu |
| aplikovat prezentační strategie při vlastní prezentaci odborného tématu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza textu |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
De Chazal & MsCarter. A Course in English for Academic Purposes. Upper-Intermediate/B2. Oxford: OUP: ? e-coursebook, video lectures, DVD.
-
Hewings, M. Cambridge Academic English (B2 Upper Intermediate): An Integrated Skills Course for EAP - coursebook, class audio CD.
|