Předmět: Reflexe oborově didaktické praxe III

« Zpět
Název předmětu Reflexe oborově didaktické praxe III
Kód předmětu USP/Y4RX3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět navazuje na realizovanou pedagogickou praxi, kdy jsou účastnící přiděleni vzdělavatelem na fakultní či spolupracující školy (Pedagogická praxe III). Vykonaná praxe bude dále reflektována na skupinovém semináři. Tento reflektivní seminář v rozsahu 15 hodin bude zaměřen na společnou reflexi pozorovaných jevů ve třídě a škole, včetně analýzy edukačních materiálů.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Odborné dovednosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit přínos své učitelské vize pro žáky
vysvětlit přínos své učitelské vize pro žáky
popsat podpůrné strategie pro individualizaci ve vyučování
popsat podpůrné strategie pro individualizaci ve vyučování
popsat prostředky motivace žáků k učení
popsat prostředky motivace žáků k učení
popsat aktuální didaktické strategie ve vyučování
popsat aktuální didaktické strategie ve vyučování
popsat cíle a formy sebehodnocení učitele
popsat cíle a formy sebehodnocení učitele
Odborné dovednosti
reflektovat aktuální didaktické strategie v předmětu odpovídajícímu danému oboru
reflektovat aktuální didaktické strategie v předmětu odpovídajícímu danému oboru
identifikovat své silné a slabé stránky v roli učitele
identifikovat své silné a slabé stránky v roli učitele
reflektovat sdílené zkušenosti s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem
reflektovat sdílené zkušenosti s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem
reflektovat vlastní působení v různých situacích interakce se žáky
reflektovat vlastní působení v různých situacích interakce se žáky
na základě reflexe navrhnout možné změny v didaktické strategii
na základě reflexe navrhnout možné změny v didaktické strategii
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Sebereflexe
Sebereflexe
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Sebereflexe
Sebereflexe
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • Dytrtová, R., & Krhutová, M. Učitel: příprava na profesi. Grada, 2009.
  • Kolář, Z., & Vališová, A. Analýza vyučování. Grada, 2009.
  • Slavík, J., Hajerová Műllerová, L., & Soukupová, P. Reflexe a hodnocení kvality výuky. ZČU, 2020.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr