Vyučující
|
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět navazuje na realizovanou pedagogickou praxi, kdy jsou účastnící přiděleni vzdělavatelem na fakultní či spolupracující školy (Pedagogická praxe III). Vykonaná praxe bude dále reflektována na skupinovém semináři. Tento reflektivní seminář v rozsahu 15 hodin bude zaměřen na společnou reflexi pozorovaných jevů ve třídě a škole, včetně analýzy edukačních materiálů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Odborné dovednosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit přínos své učitelské vize pro žáky |
vysvětlit přínos své učitelské vize pro žáky |
popsat podpůrné strategie pro individualizaci ve vyučování |
popsat podpůrné strategie pro individualizaci ve vyučování |
popsat prostředky motivace žáků k učení |
popsat prostředky motivace žáků k učení |
popsat aktuální didaktické strategie ve vyučování |
popsat aktuální didaktické strategie ve vyučování |
popsat cíle a formy sebehodnocení učitele |
popsat cíle a formy sebehodnocení učitele |
Odborné dovednosti |
---|
reflektovat aktuální didaktické strategie v předmětu odpovídajícímu danému oboru |
reflektovat aktuální didaktické strategie v předmětu odpovídajícímu danému oboru |
identifikovat své silné a slabé stránky v roli učitele |
identifikovat své silné a slabé stránky v roli učitele |
reflektovat sdílené zkušenosti s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem |
reflektovat sdílené zkušenosti s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem |
reflektovat vlastní působení v různých situacích interakce se žáky |
reflektovat vlastní působení v různých situacích interakce se žáky |
na základě reflexe navrhnout možné změny v didaktické strategii |
na základě reflexe navrhnout možné změny v didaktické strategii |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Dytrtová, R., & Krhutová, M. Učitel: příprava na profesi. Grada, 2009.
-
Kolář, Z., & Vališová, A. Analýza vyučování. Grada, 2009.
-
Slavík, J., Hajerová Műllerová, L., & Soukupová, P. Reflexe a hodnocení kvality výuky. ZČU, 2020.
|