Předmět: Profesní portfolio

« Zpět
Název předmětu Profesní portfolio
Kód předmětu USP/Y4PRO
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Projektování výchovně-vzdělávacího procesu. - Sestavování edukační jednotky. - Hodnocení výchovně-vzdělávacího procesu. - Spolupráce učitele s jinými participujícími odborníky, s rodiči dětí a s jinými pracovníky ve škole i mimo ni. - Koncipování a realizování strategického edukačního plánu. - Organizování výchovně-vzdělávacího procesu. - Vybírání a vhodné střídání organizačních forem edukace a zabezpečení edukace vhodným didaktickým materiálem a technikou. - Dokumentování výchovně-vzdělávacího úsilí.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
vymezit cíle a formy profesního portfolia
vymezit cíle a formy profesního portfolia
objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky
objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu
popsat základní didaktické kategorie
popsat základní didaktické kategorie
specifikovat pedagogické problémy školní praxe
specifikovat pedagogické problémy školní praxe
Odborné dovednosti
projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů
projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů
vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami
vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami
vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků
vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků
využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty)
využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty)
reflektovat znalosti o funkcích profesního portfolia učitele při jeho tvorbě
reflektovat znalosti o funkcích profesního portfolia učitele při jeho tvorbě
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza textu
Analýza textu
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Sebereflexe
Sebereflexe
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Píšová, M. (ed.). Portfolio v profesní přípravě učitelů. Univerzita Pardubice, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr