Vyučující
|
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Projektování výchovně-vzdělávacího procesu. - Sestavování edukační jednotky. - Hodnocení výchovně-vzdělávacího procesu. - Spolupráce učitele s jinými participujícími odborníky, s rodiči dětí a s jinými pracovníky ve škole i mimo ni. - Koncipování a realizování strategického edukačního plánu. - Organizování výchovně-vzdělávacího procesu. - Vybírání a vhodné střídání organizačních forem edukace a zabezpečení edukace vhodným didaktickým materiálem a technikou. - Dokumentování výchovně-vzdělávacího úsilí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vymezit cíle a formy profesního portfolia |
vymezit cíle a formy profesního portfolia |
objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky |
objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky |
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu |
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu |
popsat základní didaktické kategorie |
popsat základní didaktické kategorie |
specifikovat pedagogické problémy školní praxe |
specifikovat pedagogické problémy školní praxe |
Odborné dovednosti |
---|
projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů |
projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů |
vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami |
vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami |
vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků |
vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků |
využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty) |
využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty) |
reflektovat znalosti o funkcích profesního portfolia učitele při jeho tvorbě |
reflektovat znalosti o funkcích profesního portfolia učitele při jeho tvorbě |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Píšová, M. (ed.). Portfolio v profesní přípravě učitelů. Univerzita Pardubice, 2007.
|