|
Vyučující
|
-
Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
-
Sedláček Lubomír, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Předmět didaktiky matematiky a její vztah k matematice, pedagogice, jiným vědám. - Základní pedagogické dokumenty ve vyučování matematiky. - Struktura matematických poznatků sekundárního vzdělávání. - Teorie množin a výrokový logika. Základní zákony aritmetiky, číselní množiny a operace na množině přirozených, celých a racionálních čísel. - Rovnice a nerovnice v školní matematice a metodika jejich řešení. - Axiomatická výstavba geometrie v planimetrii, stereometrie, základní geometrické pojmy a vlastnosti. - Rozvoj kombinatorického myšlení. - Typologie slovních úloh a problémů, heuristické metody řešení matematických problémů. - Teorie tvorby matematických úloh a testů a jejich hodnocení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| charakterizovat cíle výuky matematiky |
| charakterizovat cíle výuky matematiky |
| charakterizovat možná pojetí výuky oboru |
| charakterizovat možná pojetí výuky oboru |
| Odborné dovednosti |
|---|
| realizovat didaktickou transformaci učiva |
| realizovat didaktickou transformaci učiva |
| koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
| koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
| stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
| stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
| vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
| vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
| připravit vyučovací jednotku |
| připravit vyučovací jednotku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Brdička, B., Černá, A., Chaluš, P., Kadavý, J., Koreš, J., Kozáková, B., Naske, P., Ott, V., Neumajer, O., Růžičková, D., Slejška, Z., Šabatková, P., Tocháček, D., Úlovec, R., & Wagner, J. Informační a komunikační technologie ve škole. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010.
-
Dravecký, J. Didaktika. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku Pedagogická fakulta, 2017.
-
Gaebel, M., Kupriyaova, V., Morais, R., & Colucci, E. E-Learning in European higher education institutions. Brusel: European University Association, 2014.
-
Hazzan, O., Lapidot, T., & Noa, R. Guide to teaching Computer Science: An Activity-Based Approach. London: Springer, 2014.
|