Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Základní pojmy informačních a komunikačních technologií (ICT) využitelných v praxi mateřských škol. - Využití ICT v MŠ v rámci výchovně-vzdělávacího procesu, vazba na RVP PV. - Využití textového, tabulkového procesoru a podpůrného software při tvorbě pedagogických dokumentů. - Organizace práce s dětmi s ICT, návrhy řešení, realizace. - Praktická cvičení s využitím tabletů, interaktivních tabulí a elektronických materiálů pro praxi v mateřské škole. - Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti ICT. - Využití webinářů, e-learningu a podpůrného software v práci učitele mateřské školy. - Zapojení mateřské školy do virtuálních projektů (mezinárodní projekt eTwinning). - Elektronické portfolio učitele a dítěte v praxi mateřských škol. - Ochrana dat, údajů a elektronického zpracování informací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, E-learning
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
definovat tematické oblasti v ICT vo vzdelávaní |
definovat tematické oblasti v ICT vo vzdelávaní |
popsat základní principy fungování digitálních technologií |
popsat základní principy fungování digitálních technologií |
popsat základní principy tvorby algoritmů |
popsat základní principy tvorby algoritmů |
rozlišit tematické oblasti ICT ve vzdělávání |
rozlišit tematické oblasti ICT ve vzdělávání |
popsat postup při instalaci softwarových rozšíření |
popsat postup při instalaci softwarových rozšíření |
Odborné dovednosti |
---|
definovat rozdíl mezi algoritmem a algoritmizací |
definovat rozdíl mezi algoritmem a algoritmizací |
popsat historické milníky zavedení internetových technologií |
popsat historické milníky zavedení internetových technologií |
identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT |
identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT |
popsat funkčnost programu na základě blokových prvků |
popsat funkčnost programu na základě blokových prvků |
instalovat softwarové rozšíření |
instalovat softwarové rozšíření |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
E-learning |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Dostál, J. Nové technologie ve vzdělávání.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci., 2011.
-
Goldin, C., Katz, L. F. The race between education and technology.. Harvard University Press, 2008.
-
Machýčková, I. ICT v mateřské škole a v prvních ročnících základní školy. Výukový materiál pro projekt Elektronická školička reg. č. CZ.1.07/1.3.05/02.0041.. 2010.
-
Sak, P., Mareš, J., Nová, H., Richter, V., & Saková, K. Člověk a vzdělání v informační společnosti.. Praha: Portál., 2007.
-
Zelenka, J., Čech, P., & Naiman, K. Ochrana dat: Informační bezpečnost - výkladový slovník.. Hradec Králové: Gaudeamus., 2002.
-
Zikl, P., Maněnová, M., Bendová, P., & Maněna, V. Využití ICT u dětí se speciálními potřebami.. Praha: Grada, 2011.
|