Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Integrované vyučování angličtiny jako cizího jazyka. - Integrace 4 jazykových dovedností. - Literární texty v počátečním vyučování angličtiny: příběhy. - Literární texty v počátečním vyučování angličtiny: pohádky. - Literární texty v počátečním vyučování angličtiny: obrázkové knihy. - Dramatické techniky. - Tvořivé aktivity pro děti - výroba vlastních produktů (řemesla): jednoduchá dekorace, pohled. - Tvořivé aktivity pro děti - výroba vlastních produktů (řemesla): obrázková kniha. - Jednoduché projekty v angličtině. - CLIL v mateřské škole.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Týmová práce
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Úspěšné absolvování M5MA1. Kurz je určen pro absolventy středních škol, kde angličtina byla jejich prvním či druhým cizím jazykem, tzn. min. délka studia 4 roky. |
Úspěšné absolvování M5MA1. Kurz je určen pro absolventy středních škol, kde angličtina byla jejich prvním či druhým cizím jazykem, tzn. min. délka studia 4 roky. |
Výsledky učení |
---|
zásady výuky angličtiny u dětí předškolního věku |
zásady výuky angličtiny u dětí předškolního věku |
specifika výuky angličtiny v mateřské škole |
specifika výuky angličtiny v mateřské škole |
integrované vyučování angličtiny jako cizího jazyka |
integrované vyučování angličtiny jako cizího jazyka |
jednotlivé přístupy k výuce angličtiny u dětí předškolního věku |
jednotlivé přístupy k výuce angličtiny u dětí předškolního věku |
metody používané ve výuce angličtiny u dětí předškolního věku |
metody používané ve výuce angličtiny u dětí předškolního věku |
Odborné dovednosti |
---|
vybrat vhodné přístupy k výuce angličtiny u dětí předškolního věku |
vybrat vhodné přístupy k výuce angličtiny u dětí předškolního věku |
zvolit vhodné metody pro výuku angličtiny u předškolních dětí |
zvolit vhodné metody pro výuku angličtiny u předškolních dětí |
připravit aktivity pro rozvoj jazykových dovedností u dětí předškolního věku |
připravit aktivity pro rozvoj jazykových dovedností u dětí předškolního věku |
zhodnotit adekvátnost cizojazyčných výukových materiálů pro výuku angličtiny v mateřské škole |
zhodnotit adekvátnost cizojazyčných výukových materiálů pro výuku angličtiny v mateřské škole |
vytvořit portfolio aktivit k výuce angličtiny v mateřské škole |
vytvořit portfolio aktivit k výuce angličtiny v mateřské škole |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Pozorování |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Pozorování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Claire, E. ESL Teacher?s Activities Kit. OUP., 2016.
-
Ferlazzo, L., & Sypnieski, K. H. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language.. OUP., 2012.
-
Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English.. Nitra: ASPA., 2013.
-
Scott, W. A., & Ytenberg, L H. Teaching English to Children.. Longman., 1994.
-
Slattery, M., & Willis, J. English Primary Teachers.. OUP, 2010.
-
Stocker, D. A., & Stocker, G. A. Children?s ESL Curriculum: Learning English with Laughter. OUP, 2012.
|