Vyučující
|
-
Pavelková Marie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Didaktická hra. - Hra a edukační hra. - Matematická hra. - Základní atributy matematické hry. - Různé typologie matematických her. - Matematické pohádky. - Logické hry v matematice. - Strategické hry v matematice. - Hlavolamy v matematice. - Společenské hry a potenciál jejich využití v podmínkách mateřské školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit základní pojmy související s matematickou hrou |
vysvětlit základní pojmy související s matematickou hrou |
popsat základní atributy matematické hry |
popsat základní atributy matematické hry |
definovat metody pro řešení úloh, které integrují prvky matematiky |
definovat metody pro řešení úloh, které integrují prvky matematiky |
popsat význam logických her ve výuce matematiky |
popsat význam logických her ve výuce matematiky |
vysvětlit užití matematické hry v edukaci předškolního vzdělávání |
vysvětlit užití matematické hry v edukaci předškolního vzdělávání |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout matematickou hru s prvky matematiky |
navrhnout matematickou hru s prvky matematiky |
navrhnout úrovně matematické hry |
navrhnout úrovně matematické hry |
určit organizační formu při realizaci matematických her |
určit organizační formu při realizaci matematických her |
navrhnout různá řešení logické hry |
navrhnout různá řešení logické hry |
reflektovat přínos implikace matematické hry do předškolní edukace |
reflektovat přínos implikace matematické hry do předškolní edukace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
Eva Krejčová. Hry a matematika na 1. stupni základní školy. SPN- Pedagogické nakladatelství, 2015.
-
Ficová, L., & Žilková, K. Charakteristika hry Quarto s akcentom na špecifiká matematiky v primárnom vzdelávaní. Plzeň: Západočeská univerzita., 2011.
-
Jančařík, A. Hry v matematice.. Praha: Univerzita Karlova v Praze., 2007.
-
Koťátková, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi.. Praha: Grada, 2005.
-
Opravilová, E. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016.
-
Svobodová, E., Vachova, A., & Vitecková, M. Do školky za zvířátky: metodika práce s příběhy v MŠ.. Praha: Portál, 2012.
|