Vyučující
|
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Seznámení s nástrojem (části, manipulace). - Hra bez not. - Hudební improvizace na elementární melodie. - Hra z not (orientace v notové osnově, poznávání not a rytmu). - Aplikace základních technických a rytmických dovedností pro bezchybnou hru na nástroj. - Zdokonalování technických dovedností pomocí etud a stupnic (C dur, F dur, G dur). - Základy stylizace doprovodu hry na nástroj. - Základy přednesu a interpretace skladeb různých žánrů. - Formování návyků souhry v instrumentálním kolektivu. - Využití nástroje v konkrétních situacích v mateřské škole. - Pokročilí studenti postupují podle individuálního učebního plánu vypracovaného vyučujícím.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit základní pojmy notopisu |
vysvětlit základní pojmy notopisu |
popsat vztah melodické linky a harmonického doprovodu |
popsat vztah melodické linky a harmonického doprovodu |
vysvětlit, co jsou to hlavní harmonické funkce |
vysvětlit, co jsou to hlavní harmonické funkce |
charakterizovat způsoby interpretace melodické linky a harmonického doprovodu |
charakterizovat způsoby interpretace melodické linky a harmonického doprovodu |
analyzovat notový zápis |
analyzovat notový zápis |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat hudebně teoretické znalosti při hře na hudební nástroj |
aplikovat hudebně teoretické znalosti při hře na hudební nástroj |
čtení not a akordických značek |
čtení not a akordických značek |
navrhnout postup při využití hudebního nástroje při různorodých hudebních činnostech |
navrhnout postup při využití hudebního nástroje při různorodých hudebních činnostech |
předvést akordický doprovody k melodické lince |
předvést akordický doprovody k melodické lince |
reflektovat a zhodnotit progres při vlastní hře na hudební nástroj |
reflektovat a zhodnotit progres při vlastní hře na hudební nástroj |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Böhmová, Zahradníčková, Z. Klavírní škola pro začátečníky (34. vyd., 2. vyd. v Editio Bärenreiter Praha). Praha: Editio Bärenreiter Praha., 2002.
-
Daniel, L. Metodika hudební výchovy (Vyd. 3., dopl.).. Ostrava: Montanex., 2010.
-
Jelénková, L. Problematika nedostatků v Rámcovém vzdělávacím programu se zaměřením na hudební výchovu. In Musica et Educatio IV.. Ružomberok: KU, PdF, 36?40., 2012.
-
Kol. autorů. Já a písnička 1. Vyd. G + W, 2011.
-
Ryšánková, D. Výběr písní pro Klavírní improvizaci oboru Učitelství mateřských škol.. Brno: MU., 2009.
|