Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Výzkum, metodologie, metoda. - Tvorba projektu výzkumu a jeho fáze. - Kvantitativní výzkum: - východiska, silné stránky, omezení; - výzkumné otázky a hypotézy; - výzkumný soubor; - výzkumné metody: dotazník, škálování, pozorování, obsahová analýza, experiment; - zpracování dat. - Kvalitativní výzkum: - východiska, silné stránky, omezení; - proudy kvalitativního výzkumu; - strategie a postupy; - výzkumné otázky a výběr participantů; - výzkumné metody: nestrukturované pozorování, nestrukturované a polostrukturované interview, narativní interview; - zpracování dat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Analýza textu
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 45 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 29 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Zná základní metodologické pojmy. |
Zná základní metodologické pojmy. |
Zná základní techniky a metody kvantitativního výzkumu. |
Zná základní techniky a metody kvantitativního výzkumu. |
Zná základní techniky a metody kvalitativního výzkumu. |
Zná základní techniky a metody kvalitativního výzkumu. |
Popíše základní postupy při plánování výzkumu. |
Popíše základní postupy při plánování výzkumu. |
Popíše postupy při vyhodnocování a prezentaci dat. |
Popíše postupy při vyhodnocování a prezentaci dat. |
Odborné dovednosti |
---|
Dovede navrhnout základní design kvalitativního výzkumu. |
Dovede navrhnout základní design kvalitativního výzkumu. |
Dovede navrhnout základní design kvantitativního výzkumu. |
Dovede navrhnout základní design kvantitativního výzkumu. |
Dovede uplatnit vybrané statistické postupy při práci s nominálními, ordinálními a intervalovými daty. |
Dovede uplatnit vybrané statistické postupy při práci s nominálními, ordinálními a intervalovými daty. |
Dovede na základní úrovni zpracovat kvalitativní data. |
Dovede na základní úrovni zpracovat kvalitativní data. |
Doveden kriticky hodnotit získaná data na základě statistických výpočtů. |
Doveden kriticky hodnotit získaná data na základě statistických výpočtů. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní metodologické pojmy |
základní metodologické pojmy |
základní techniky a metody kvantitativního výzkumu |
základní techniky a metody kvantitativního výzkumu |
základní techniky a metody kvalitativního výzkumu |
základní techniky a metody kvalitativního výzkumu |
základní postupy při plánování výzkumu |
základní postupy při plánování výzkumu |
postupy při vyhodnocování a prezentaci dat |
postupy při vyhodnocování a prezentaci dat |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout základní design kvalitativního výzkumu |
navrhnout základní design kvalitativního výzkumu |
navrhnout základní design kvantitativního výzkumu |
navrhnout základní design kvantitativního výzkumu |
uplatnit vybrané statistické postupy při práci s nominálními, ordinálními a intervalovými daty |
uplatnit vybrané statistické postupy při práci s nominálními, ordinálními a intervalovými daty |
dokázat na základní úrovni zpracovat kvalitativní data |
dokázat na základní úrovni zpracovat kvalitativní data |
hodnotit kriticky získaná data na základě statistických výpočtů |
hodnotit kriticky získaná data na základě statistických výpočtů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Písemná zkouška |
Známkou |
Písemná zkouška |
Rozbor portfolia studenta |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. (2. vyd.).. Brno: Paido, 2010.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Základní teorie a aplikace.. Praha: Portál, 2016.
-
Chráska, M., & Kočvarová, I. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech.. Zlín: UTB., 2015.
-
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu.. Praha: Grada, 2016.
-
Strauss, A., & Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu.. Bozkovice: Nakladatelství Albert., 1999.
-
Švaříček, R., & Šeďová, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
|