Předmět: Letní škola v přírodě

« Zpět
Název předmětu Letní škola v přírodě
Kód předmětu USP/UP4LS
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Božik Roman, PhDr. Ph.D.
  • Deutscherová Beáta, PhDr. MBA
Obsah předmětu
- Vymezení pojmu "škola v přírodě" (dále ŠvP). - Cíle a obsah školy v přírodě. - Metodika přípravy školy v přírodě. - Související normy, vyhlášky a další dokumenty. - Zakotvení ŠvP v školní legislativě ČR. - Formy práce s dětmi na akci tohoto typu. - Hygienické požadavky. - Příprava projektu ŠvP. - Skupinové a individuální vypracování projektu. - Realizace projektu ŠvP. - Aplikace projektu ŠvP. - Hodnocení projektu ŠvP.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní)
  • Účast na výuce - 16 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 34 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
definovat pojem škola v přírodě
definovat pojem škola v přírodě
analyzovat učivo předmětu letní škola v přírodě
analyzovat učivo předmětu letní škola v přírodě
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty
popsat metodiku přípravy školy v přírodě
popsat metodiku přípravy školy v přírodě
popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě
popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě
Odborné dovednosti
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi v rámci letní školy v přírodě
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi v rámci letní školy v přírodě
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu letní školy v přírodě
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu letní školy v přírodě
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Projekce (statická, dynamická)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Projekce (statická, dynamická)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Rozhovor
Doporučená literatura
  • Bubelíniová, M. et al. Premeny školy v prírode.. Bratislava: Iuventa., 1999.
  • Bubelíniová, M., Hirschnerová, Z., & Wiegerová, A. Premeny školy v prírode 2.. Bratislava: Iuventa., 2001.
  • Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: Masarykova univerzita., 2006.
  • Pavlovská, M. Cesta současné školy ke škole tvořivé.. Brno: MSD, 2002.
  • Zouharová, K. Škola v přírodě hrou. Praha: Grada, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr