Vyučující
|
-
Božik Roman, PhDr. Ph.D.
-
Deutscherová Beáta, PhDr. MBA
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení pojmu "škola v přírodě" (dále ŠvP). - Cíle a obsah školy v přírodě. - Metodika přípravy školy v přírodě. - Související normy, vyhlášky a další dokumenty. - Zakotvení ŠvP v školní legislativě ČR. - Formy práce s dětmi na akci tohoto typu. - Hygienické požadavky. - Příprava projektu ŠvP. - Skupinové a individuální vypracování projektu. - Realizace projektu ŠvP. - Aplikace projektu ŠvP. - Hodnocení projektu ŠvP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní)
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 34 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
definovat pojem škola v přírodě |
definovat pojem škola v přírodě |
analyzovat učivo předmětu letní škola v přírodě |
analyzovat učivo předmětu letní škola v přírodě |
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
popsat metodiku přípravy školy v přírodě |
popsat metodiku přípravy školy v přírodě |
popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě |
popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě |
Odborné dovednosti |
---|
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi v rámci letní školy v přírodě |
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi v rámci letní školy v přírodě |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů |
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů |
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu letní školy v přírodě |
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu letní školy v přírodě |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Projekce (statická, dynamická) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Projekce (statická, dynamická) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
Bubelíniová, M. et al. Premeny školy v prírode.. Bratislava: Iuventa., 1999.
-
Bubelíniová, M., Hirschnerová, Z., & Wiegerová, A. Premeny školy v prírode 2.. Bratislava: Iuventa., 2001.
-
Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: Masarykova univerzita., 2006.
-
Pavlovská, M. Cesta současné školy ke škole tvořivé.. Brno: MSD, 2002.
-
Zouharová, K. Škola v přírodě hrou. Praha: Grada, 2012.
|