Předmět: Metodika přípravy školy v přírodě a letních táborů

« Zpět
Název předmětu Metodika přípravy školy v přírodě a letních táborů
Kód předmětu USP/UP2MS
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Deutscherová Beáta, PhDr. MBA
  • Božik Roman, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Základní teorie a pojmy. - Význam školy v přírodě. - Základní dokumenty pro školu v přírodě. - Legislativa pro pořádání škol v přírodě. - Pohyb jako základní složka života. - Sociální vývoj. - Tělesný vývoj. - Pochodové aktivity. - Soutěže družstev. - Kreativně kooperační aktivity. - Aktivity v lese. - Aktivity na louce. - Úkolové aktivity. - Aktivity v místnosti.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Sebereflexe, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
koncept školy v přírodě
koncept školy v přírodě
analyzovat kreativně kooperační aktivity
analyzovat kreativně kooperační aktivity
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty
popsat metodiku přípravy školy v přírodě
popsat metodiku přípravy školy v přírodě
popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě
popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě
Odborné dovednosti
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině,
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině,
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Sebereflexe
Sebereflexe
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Bartůněk, D. Kniha her a činností v klubovně i venku. Praha: Portál, 2002.
  • BUBELÍNIOVÁ, M., HIRSCHNEROVÁ, Z., WIEGEROVÁ, A.. Premeny školy v prírode 2. Bratislava: Iuventa, 2001.
  • Hermochová, S., & Neuman, J. Hry do kapsy I.. Praha: Portál, 2003.
  • Marková, Z. Pohybové hry do tříd a družin. Praha: Grada, 2005.
  • Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
  • Wiegerová, A., Kršjaková, S., & Božik, R. Realizacjia praktyki pedagogicznej w kursie pedagogika zdrowia na PdF UK (Uniwersytet Komenskiego) w Bratysławie. In Klimaszewska, A. A. Jezyk współczesnej pedagogiki 2, Siedlce.. 2008.
  • Zouharová, K. Škola v přírodě hrou. Praha: Grada, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr